הלילה (שלישי) אותרה גופתה של ויויאן סילבר ז"ל, תושבת קיבוץ בארי בת 74, שלאחר כחודש בו נחשבה כחטופה לעזה, התברר כי נרצחה בשבת השחורה. סילבר הייתה פעילה בארגון "נשים עושות שלום".

העיתונאית ענת סרגוסטי ספדה לה: "צער ואבל כבד. ויויאן סילבר נרצחה בביתה בבארי. רק היום זיהו את הגופה שלה. אישה של חמלה ואנושיות ומחויבות אינסופיים, עמוקים ומתמשכים לשותפות יהודית-ערבית ולשלום. כן. שלום. עוד קורבן מיותר של מחדל בלתי נתפס".

״כל חייה היתה ויוויאן פעילה חברתית למען קידום נשים וקידום שלום״, נמסר מחברותיה ב״נשים עושות שלום״. ״ויוויאן, בחוכמתך ובחוש ההומור המשובח שלך, היית עבורנו מנהיגה אמיצה של שלום, מורת דרך, דוגמא ומופת, העמוד שלפני המחנה. לא נשקוט עד שנשיג את החזון למענו לחמת כל חייך. בחייך ובמותך ציוות לנו את השלום״, הוסיפו. 

'די. אי אפשר יותר להמשיך בלי אופק מדיני', אמרה לפני כמה שנים בעצרת שלנו של 'נשים עושות שלום'. "אי אפשר לקבל כשגרה מבצעים ומלחמות שמביאים רק הרג, הרס וכאב, ולפגיעה של גוף ונפש. אנו קוראות לראש הממשלה, לשר הביטחון ולקבינט - גלו את האומץ הנדרש להוביל חלופות מדיניות, אשר יביאו לנו שקט וביטחון. אנו קוראות לאחיותינו הפלסטיניות בעזה: הצטרפו אלינו וקיראו למנהיגים שלכן - די. הטרור לא מיטיב עם אף אחד, גם לכן מגיע שקט וביטחון".

ד״ר יעל אדמי, חברתה הטובה של ויויאן ז״ל סיפרה ל״מעריב״: ״ויויאן הייתה בשבילי המהות של השאיפה לשלום במובן הכי עמוק שלו, שאין דרך אחרת להתקיים גם אם יש קשיים רבים ואתגריים בלתי אפשריים בדרך. ויויאן ידעה לראות את האופק והייתה לה מחויבויות מוחלטת לעשייה, עם עין חדה, יכולת אנליטית מדהימה, והייתה עם ניסיון וכישורים שהיו לנו פשוט כמתנה. היא התחברה לנשים מכל העולם - גם מיהודה ושומרון, גם מעזה וממדינות שונות בעולם״.

עוד ציינו: ״אם היא הייתה חיה, היא הייתה אומרת שחייב להמשיך לעשות את מה שעשינו בתנועת ״נשים עושות שלום״, ולהמשיך לשאוף לשלום באומץ ובעוצמה, בהבנה שחמאס לא מייצג את הפלסטינים, ושלא נאפשר לארגון כזה קיצוני לשלוט על היחסים עם הפלסטינים״.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]