מלחמת חרבות ברזל: בשבועות החולפים בזמן שהתמונה המזוויעה מהנעשה בטבח ביישובי עוטף עזה מתבררת, עולות גם עדויות קשות על מעשי אונס שבוצעו בנשים ובנערות בקיבוצים. הילה ירושלמי, מנהלת שיווק ואשת סושיאל, ציפתה להכלה מצד הקהילה הבינלאומית. בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM אמרה הבוקר (ראשון): "הייתי בטוחה שהעולם הולך לחבק אותנו, ואז גיליתי שהאמת רחוקה מכך".

ארגוני נשים בישראל נגד האו"ם: "מתעלם מרצח, שחיטה, אונס וחטיפה"
אונס והתעללות אכזרית: העדויות המטלטלות של ניצולי השבת השחורה

היא סיפרה: "ראיתי כל מיני קולות שאומרים שמעשי האלימות הנוראיים שהיו ב־7 באוקטובר הם 'התנגדות לגיטימית לכובש הישראלי'. את רואה ילדים בני 20 אומרים את זה בטיקטוק בשיא הרצינות, ואלה אנשים ליברליים, אנשים שהולכים ומפגינים", אמרה והוסיפה: "בכל מה שקשור למעשי התקיפה המינית, אז בעצם אומרים שלא מאמינים לנו".

"עכשיו פתאום, אותן נשים שאני יודעת שהן פעילות פמיניסטיות ביומיום, פתאום אומרות 'אין הוכחות, אז זה לא קרה'. זו פשוט בגידה בעיניי", תקפה בחריפות. "ההבטחה הפמיניסטית הייתה 'העולם נגדנו, אנחנו נתמוך אחת בשנייה' ומסתבר שיש כוכבית לעניין הזה, 'אנחנו נתמוך אחת בשנייה, אבל אם את ישראל, אז סורי".

לאחר התגובות הקשות, החליטה ירושלמי ליצור סרטון הסברה שעוסק בתקיפה המינית שעברו חלק מקורבנות הטבח וניצולותיו, תופעה שאת היקפה קשה לאמוד. "את התסריט כתבתי בעשר דקות מתוך זעם אדיר", שיחזרה. "שלחתי אותו למלא מקומות, גלית מחברת ההפקה 'רום סטודיו', והיא אמרה לי 'הילה, אני אוהבת את התסריט, אני מאמינה בו'.

צפו בסרטון המצמרר:

"היא ציוותה לי מפיקה שהביאה במאי וצלם ותאורנים, והכול מאפס. כולם בהתנדבות. הלוקיישן היה בהתנדבות. הם הביאו הפקה מטורפת", הוסיפה: "בסרט שיצרנו, יש שלב שמישהי מספרת שהיא נאנסה וישר מגיעות פעילות זכויות נשים ונותנות לה נייר שכתוב עליו 'אנחנו מאמינות לך'. זו אמירה מאוד חשובה".