מלחמת חרבות ברזל: פעילים מטעם המוקד לפליטים ולמהגרים, קו לעובד ו-Aid for Farm Workers פרסמו היום (ראשון) פנייה לתקשורת בעניינה של נטווארי מולקאן, אזרחית תאילנד שעובדת בישראל ונחטפה לרצועת עזה.

דיווח: ישראל וחמאס לקראת חתימה על הסכם לשחרור חטופים | פרטי העסקה
אביה של רומי החטופה: "לא רואה אפשרות אחרת חוץ מזו שהיא חוזרת בחיים"

כזכור, בשבוע שעבר התפרסמו הערכות של מערכת הביטחון לפיהן עובדת זרה שנחטפה על ידי חמאס ילדה תינוק בשבי. הערכות אלו גם צוטטו במכתבה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, במכתבה לאשת נשיא ארצות הברית, ג'יל ביידן. "אנא, הפסיקו להפיץ שמועות לא מבוססות על "עובדת זרה שילדה בשבי החמאס", קראו הארגונים לגופי התקשורת.

"שמה ופניה של מולקאן, עובדת חקלאות מתאילנד שנחטפה בבוקר השבעה באוקטובר נפוצות לכל עבר ברשתות החברתיות - לצד טענות שאין להן שום תימוכין - על כך שנחטפה בהריון מתקדם וילדה בשבי. כל זאת בזמן שמשפחתה המודאגת של מולקאן כלל לא יודעת דבר על כך שהייתה לכאורה בהריון, תוך הפניה למכתב שכתבה שרה נתניהו. בעל כורחה, הפכה מולקאן לסמל לאכזריות הבלתי נתפסת של חמאס ולסבל האנושי האדיר של כלל החטופים והחטופות. 

עצרת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"אנחנו קוראים לכם לעצור. הפצת השמועה הזאת רק מוסיפה ללחץ ולאימה שהם מנת חלקם של בני משפחתה של מולקאן. המציאות הידועה והבדוקה מספיק כואבת וקשה, אין צורך להגזים או להקצין את מה שגם כך קשה מנשוא".

לסיכום כתבו: "נטווארי מולקאן הגיעה לישראל כדי לעבוד ולהתפרנס, ונחטפה על ידי ארגון טרור רצחני שראה בה ישראלית לכל דבר. על ישראל מוטלת החובה המוסרית להשיב אותה ואת כל החטופות והחטופים לחיק משפחותיהם".