לאחר פגישה עם קבינט ניהול המלחמה: נציג משפחות החטופים שיצא הערב (שני) מהפגישה מסר כי "גנץ ואיזנקוט אמרו שהמטרה הראשית היא השבת החטופים - השאר לא". אודי גורן, שבן דודו טל חטוף בעזה, אמר: "אכזבה אדירה, המדינה רוצה להוכיח שהיא חפצת חיים ושהיא באמת מאמינה שערך חיי אדם מעל הכל. ביידן אמר את זה, בלינקן אמר את זה, אנחנו אומרים את זה. שהממשלה תגיד את זה: שזו המטרה של המלחמה. האנשים האלה עדיין חיים!".

ואז החייל צעק: "אם אתם ישראלים תרוצו אליי!" | תיעוד מיוחד: כתבנו מדווח מנתיב הבריחה מצפון הרצועה

זמן קצר לאחר מכן, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה: "יחד עם קבינט המלחמה נפגשתי הערב עם משפחות החטופים שנמצאים תמיד בליבי ומנחים את פעולותיי. השבת חטופינו היא משימה קדושה ועליונה - ואני מחויב לה. לא נרפה מהמשימה להשבתם וזאת האחריות שלי ושל קבינט המלחמה". 

עוד הוסיף: "הקשבתי לכאב המשפחות. דיברנו מלב אל לב, שיתפתי אותם ככל שיכולתי במאמצים המדיניים, המודיעיניים והמבצעיים שאנו מובילים מסביב לשעון. אמרתי למשפחות היקרות: חטופינו תמיד לנגד עיניי - מהרגע שאני קם בבוקר ועד שאני הולך לישון בשעות הלילה המאוחרות - כל הזמן. לא נפסיק להילחם עד שנחזיר את חטופינו הביתה, נשמיד את חמאס ונבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה".

נתניהו וחברי קבינט המלחמה הגיעו בקריה בתל אביב כדי להיפגש עם נציגי ממשפחות החטופים שמוחזקים ברצועת עזה מהשבת השחורה ב-7 באוקטובר. הפגישה עם נציגי המשפחות החלה בשעה 21:20, אך מוקדם יותר, למרות שנתניהו אמר כי הוא ייפגש עם כלל המשפחות הדאגות ליקיריהן, משפחות שהגיעו לרחבה גילו שלחלקן אין מקום בחדר בו מתקיימת הפגישה.

"ראש הממשלה אמר שהוא ייפגש עם כלל המשפחות - כלל המשפחות אומר כלל המשפחות", זעמו נציגי המשפחות ברחבה. "זה אומר שהיום היו צריכים להיכנס 131 נציגים. אם ראש הממשלה יודע את זה שיש 131 משפחות - היה צריך למצוא מקום ל-131 משפחות".

משפחות החטופים מחוץ למבנה הקריה. צילום: אבשלום ששוני

אדם נוסף קרא: "זה כמו מועדון לילה". אחר שנכח מחוץ למבנה, דרש להכניס את כלל נציגי המשפחות: "או שתעצרו אותי - או שנציגי המשפחות נכנסים".

מטעם לשכת ראש הממשלה נמסר: "כל משפחות החטופים שהגיעו לשער הקריה נכנסו לפגישה עם קבינט ניהול המלחמה".

משפחות החטופים מחוץ לפגישת הקבינט (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות החטופים מחוץ לפגישת הקבינט (צילום: אבשלום ששוני)

מחאת משפחות החטופים מחוץ לקריה (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת משפחות החטופים מחוץ לקריה (צילום: אבשלום ששוני)

במקביל למפגש המשפחות עם קבינט המלחמה, ברחוב ממול לקריה, בקפלן בתל אביב, התכנסו עשרות משפחות חטופים יחד עם אזרחים להפגנה בדרישה לשחרור יקיריהן. חלק מהמשפחות גם מחו על כך שלא כל המשפחות נכנסו לפגישה - כפי שלטענתם הובטח להם.