ברחבת הכותל המערבי התקיים היום (שלישי) מעמד הכנסת שני ספרי תורה לכותל המערבי להצלחת עם ישראל, במעמד מרגש של הכנסת וכתיבת ספרי תורה במעמד הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו שליט"א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, הרב שמואל הרמן שליט"א, ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מר מרדכי (סולי) אליאב, ובהשתתפות משפחות החטופים, משפחות שכולות ומשפחות מפונים מהדרום ומהצפון.

"חמאס טוען שינצל את הפסקות האש כדי לאתר ילדים נוספים שלא בידיו"

המעמד החל עם כתיבת האותיות בעשרות יריעות ספרי תורה, שנפרסו ברחבת הכותל, כאשר המוני עם ישראל ובני המשפחות נטלו חלק בכתיבת האותיות יחד עם סופרי הסת"ם, כשהם מקדישים את כתיבת האותיות לזכותם ולהצלחת עם ישראל, לעילוי נשמת הנופלים, לשלומם של החיילים ולהשבתם של החטופים במהרה.

מעמד הכנסת ספרי תורה להשבת החטופים (צילום:  הקרן למורשת הכותל המערבי)
מעמד הכנסת ספרי תורה להשבת החטופים (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

עם סיום כתיבתם לאורך השנה הקרובה הם יוכנסו לבתי הכנסת בקהילות השונות של משפחות החטופים, בעוטף, ביישובי הצפון ובבסיסי צה"ל. הספר הראשון יוכנס מחר, יום רביעי ט' כסלו תשפ"ד, ה- 22/11/23 לקיבוץ כרם שלום.

מעמד הכנסת ספרי תורה להשבת החטופים (צילום:  הקרן למורשת הכותל המערבי)
מעמד הכנסת ספרי תורה להשבת החטופים (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

במהלך המעמד הקדוש והמרומם, שבו נפתחים שערי שמים, תתקיים תפילה לשלומם של החיילים ותפילה מיוחדת להשבת החטופים במהרה.

עם הכנסת ספרי התורה, יתקיים מעמד תחילת כתיבת אותיות לעוד עשרות ספרי תורה שיוכנסו לאורך השנה הקרובה לבתי הכנסת בקהילות השונות, בעוטף, ביישובי הצפון ובבסיסי צה"ל.