"פרויקט הללויה" מבית WeKibbutz של התנועה הקיבוצית הוא תוכנית מנהיגות לבני נוער סביב סובלנות, צדק חברתי, אקולוגיה וציונות, ונועד להיות גשר בין נוער יהודי מישראל ומהתפוצות. מייסד WeKibbutz ויו"ר תנועת הנוער "הבונים דרור", אופיר ליבשטיין ז"ל, שהיה ראש המועצה האזורית שער הנגב, נרצח במתקפה הרצחנית בשבת השחורה.

אופיר היה זה שהוביל את מיזם הללויה בשיתוף עם מועצות אזוריות רבות. לפני שש שנים, יחד עם שירי מדר מנכ"לית וויקיבוץ, יזמו השניים במסגרת הפרויקט את "אור לאור קהילה מחבקת קהילה" ובמסגרתו יצאו מדי חנוכה משלחות נוער מהעוטף לקהילות שונות בעולם, במטרה שהקהילות היהודיות "יעטפו את ילדי העוטף" שחווים כבר 22 שנה מציאות ביטחונית קשה ומורכבת.

פרויקט "הללויה" היה הראשון שהרים את הכפפה למען ילדי הנגב המערבי לאחר מתקפת השבעה באוקטובר ויחד עם תנועת הבונים דרור ומחנות הקיץ שלה בניהולה של ענת בן דרור, הקים מחנה בן ארבעה ימים לילדי העוטף להפגה מהמציאות הקשה. רק בסוף השבוע האחרון הגיעו 65 בני נוער ממפוני מערב הנגב למחנה שבעמק יזרעאל, הכולל פעילויות מגוונות בליווי עובדים סוציאליים ומדריכים יהודים מרחבי העולם.

בני נוער במחנה (צילום: דבורה ליסטנר סגל)
בני נוער במחנה (צילום: דבורה ליסטנר סגל)

"השתתפות ילדי העוטף במיזם לאורך השנים קיבלה משמעות אחרת לאור הטבח הנורא והטראומה העצומה של בני הנוער. המחנה הנוכחי באמת ייחודי ונותן מענה לעשרות ילדים שנפגעו והתגובות מהמשתתפים וההורים מדהימות", מספרת שירי מדר, "הנוער מהעוטף שיתף בני נוער מהתפוצות בזוועות שעברו והמחנה הפך להיות מעין מרחב מרפא".

הילה קופרמן מקיבוץ ארז בשער הנגב מספרת: "אני משתתפת במיזם הללויה כבר ארבע שנים, אבל בימים האלה הוא כמו אוויר לנשימה. הפעילות נותנת לנו כלים והיכרות עם עולם התפוצות ולא פחות חשוב - עוד קצת חוסן נפשי ותקווה לעתיד".

ושירי סיכמה: "'וויקיבוץ ותנועת הבונים דרור מרכינים ראש עם הירצחו של היו"ר האגדי שלו וכואבים את כאבה של התנועה הקיבוצית ומדינת ישראל. התנועה שלנו איבדה גם את ויויאן סילבר, בוגרת אהובה שלנו מצפון אמריקה, את אבי קורין בוגר התנועה מארגנטינה ושליח הבונים דרור, ואת רוני לוי מבארי. יהי זכרם ברוך. בנוסף, איתן ויאיר הורן, בוגרי הבונים דרור ארגנטינה, חטופים בעזה. נמשיך, לאורו של אופיר, לקדם את חזונו".