מלחמת חרבות ברזל: 12 ישראלים שבו אתמול (רביעי) לישראל במסגרת הפסקת האש עם ארגון הטרור חמאס, לאחר ששהו בשבי במשך מעל ל-50 ימים. בין הסיפורים המרגשים שנרשמו אתמול - האיחוד של האחים רגב, ורעיה ששוני ובתה, לאחר שהופרדו בשבי. עם זאת, ישנם  עדיין ארבעה ילדים שמוחזקים בשבי, זאת כמובן בנוסף לאבות, נשים, חיילים, קשישים וגברים רבים.  

לאחר שהופרדו בשבי באכזריות: האחים רגב עומדים להתאחד בישראל
לאחר שחמאס הפר את ההסכם ושחרר את הילה ללא אמה: רעיה שוחררה מהשבי

שירי, אריאל וכפיר ביבס
בני משפחת ביבס הפכו לסמל לחטיפת תושבי עוטף עזה לאחר שתיעוד החטיפה שלהם, בהם נראית האם שירי נושאת את שני ילדיה הקטנים על ידיה, הופץ ברשתות החברתיות. אריאל בן ארבע, וכפיר, בן עשרה חודשים בלבד, הוא החטוף הצעיר ביותר שמוחזק בשבי חמאס. 

שירי, אריאל וכפיר ביבס (צילום: ללא)
שירי, אריאל וכפיר ביבס (צילום: ללא)

במהלך הימים האחרונים, שינה ארגון הטרור מספר פעמים את טענותיו בנוגע אליהם. תחילה, טען כי הוא אינו יודע על מקום הימצאם. לאחר מכן נטען כחלק מטרור פסיכולוגי, שהשלושה נהרגו ואינם עוד בין החיים. 

שירי, אריאל וכפיר ביבס נחטפים לעזה (צילום: רשתות ערביות)
שירי, אריאל וכפיר ביבס נחטפים לעזה (צילום: רשתות ערביות)

עאישה ובלאל אל-זיאדנה
האחים עאישה ובלאל אל-זיאדנה, בני ה-17 וה-18, נחטפו ביום הטבח מהיישוב חולית. עלי אלזיאדנה, קרוב משפחתם, פנה אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו  במהלך ריאיון בכאן רשת ב' ודרש ממנו להחזיר את הילדים שעדיין בשבי החמאס. "שכחת תשעה ילדים בעזה", קרא אלזיאדנה והוסיף: "שיגיד 'אני לא מאריך הודנה כל עוד לא מקבל את הילדים".

עוד ציין כי "מירי רגב באה לבקר והבטיחה שתתקשר אחרי ישיבת קבינט, הלכה לישון. לא חסרים לנו חיבוקים". כאמור, אחיו של עלי, יוסף אלזיאדנה, נחטף יחד עם שלושת ילדיו, עאישה, בלאל וחמזה, לרצועת עזה מקיבוץ חולית, שם עבדו ברפת. במשפחתם חששו תחילה כי נרצחו בטבח, אך אז הגיעו הסרטונים שהעידו על החזקתם ברצועה.

עם תחילת השיחות בעניין העסקה לשחרור חטופים, קיוו בני שבט אלזיאדנה מהפזורה כי גם עאישה בת ה-17, שהייתה אמורה להתחתן בקרוב עם אחד מבני השבט, וכך גם בלאל בן ה-18 שהתחיל לעבוד לאחרונה עם אביהם ברפת, יהיו כלולים שניהם באחת הפעימות הראשונות שבמסגרתן שבו ארצה ילדים ונערים חטופים - אך הדבר לא קרה עד היום.