27 פצועים ישראלים, לוחמים ואזרחים, עברו מאז המתקפה הרצחנית של חמאס ב־7 באוקטובר קטיעות גפיים, חלקן מורכבות מאוד.
בעמותת הצד הבא מבינים היטב כי מדובר באירוע טראומטי עבור הפצועים, שנאלצים כעת ללמוד לחיות בלי האיבר שאיבדו. אנשי העמותה מסייעים לאנשים אלה להמשיך ללמוד לחיות מחדש.

בראש העמותה עומד רונן ליטבק, קטוע רגל בעצמו, וביחד עם חבריו הם מלווים את קטועי הגפיים מתחילת התהליך, רגעי הקטיעה הקשים, דרך השיקום והתאמת הפרוטזה הנכונה, ועד לפעילות ספורטיבית ברמה גבוהה שהפצועים מבצעים. הכל במטרה להביא אותם בחזרה לתפקוד מקסימלי של הגוף באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ורוח המצוינות שמוביל הפרויקט.

מאז פרוץ המלחמה מגיעים חברי העמותה מדי יום לבתי החולים, שם הפצועים מאושפזים, במטרה ללוות את הקטועים ומשפחותיהם ולפעול ביחד איתם במסגרת תהליך השיקום, שבהמשכו תותאם להם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר עבורם.

לפרויקט של הצעד הבא מחוברים ידידים מארה"ב, שתורמים כבר שנים כסף למימון טכנולוגיות מתקדמות וניתוחים מורכבים בארה"ב, ואף מגיעים פעם בשנה למסע אופניים ייחודי משותף עם קהילת הקטועים בישראל, שהשנה נדחה בשל המלחמה. למרות המצב ובעקבות החיבור האישי הגיעו התורמים מארה"ב לישראל לאחרונה, פגשו את הקטועים החדשים בבתי החולים והתחייבו להם שידאגו לכל הצרכים שלהם.

"היעדר גפה או קטיעתה באמצע החיים זה ללא ספק חוויה טראומטית, אבל היום ישנן טכנולוגיות מתקדמות שלעתים אף מייצרות יכולות פיזיות גבוהות יותר מגפיים אנושיות", מדגיש ליטבק, ומוסיף כי "בשילוב הרוח והתפיסה שלנו בקהילה של הצעד הבא, נעשה הכל כדי שכל הקטועים, האזרחים והלוחמים, יזכו לחיות חיים מלאים ושלמים ויחזרו לנצח ולהגשים את החלומות שלהם. אנחנו יודעים זאת בוודאות כי כולנו היינו שם, וחזרנו לנצח".