מכון פסגות, בית הספר לפסיכותרפיה, מעניק בימים אלה ליווי מקצועי עבור מטפלים ומטפלות הנמצאים בשטח ומלווים משפחות, את שורדי הטבח וכל מי שמתמודד עם קושי נפשי בשל המלחמה.

אזהרת פקקים: עומסים כבדים וחריגים במיוחד צפויים באזור המרכז

המכון מציע לכל מטפל ומטפלת, ובעיקר לאלפי בוגריו, מפגשי הדרכת עמיתים בזום אחת לשבוע עם מייסדי המכון המומחים בטיפול בטראומה בגישת ה־CBT.

במפגשים אלה ניתנים כתף, ידע וכלים ותמיכה להמשך הליווי וההתמודדות האישית והמקצועית של המטפלים העומדים מאז פרוץ המלחמה בפני תחילת ההשלכות הנפשיות של מתקפת הטרור הגדולה בתולדות המדינה.

מכון פסגות מכשיר מאות מטפלים בשנה בביה"ס לפסיכותרפיה התנהגותית קוגנטיבית (CBT). כבר מ־7 באוקטובר הקים המכון - ביוזמת משפחת חלל צה"ל, החטוף מצוק איתן הדר גולדין - את מערך החירום לסיוע נפשי ראשוני למשפחות החטופים והנעדרים, שסייע למאות בני משפחה במענה הראשוני באמצעות מאות מטפלים בוגרי בית הספר. ככל שעבר הזמן, עוד ועוד אוכלוסיות נזקקו לסיוע נפשי, וכך עשרות אלפי מטפלים ומטפלות, ובהם כמובן גם בוגרי המכון, פזורים ברחבי הארץ לסיוע.

במכון מספרים ל"מעריב" כי המראות, הסיפורים, החוויות והמספרים - בלתי נתפסים גם עבור אנשי הטיפול הוותיקים והמנוסים ביותר, ולכן החליטו במכון פסגות לאפשר לכל איש ואשת טיפול הזקוקים לכך, את המקום לפרוק, להתייעץ ולהסתייע. מפגשי המטפלים מתקיימים בשיחות וידיאו אחת לשבוע בימי ראשון בערב, כדי לנסות לספק להם את המענה שגם הם זקוקים לו תוך כדי התהליך הטיפולי. מטפלים מוזמנים לפנות במייל [email protected]‏ - ולהשאיר פרטים מלאים, ובהם מידע לגבי ההשכלה הטיפולית.

תמי עישר, עו"סית, פסיכותרפיסטית מומחית בטיפול בטראומה, חרדה ודיכאון ומנהלת מכון פסגות, אומרת ל"מעריב": "חודש וחצי לתוך המלחמה, עשרות אלפי מטפלים ומטפלות מלווים מגוון רחב של אוכלוסיות המתמודדות עם טראומה בעוצמות שלא הכרנו עד היום. אנחנו עוד מעבדים את מה שקרה ב־7 באוקטובר ועדיין בתוך הטראומה, וכך גם המטפלים הרבים בשטח.

המטפלים, מראש ניתן לומר, מגיעים עם חוסן אישי גבוה יותר, אולם הם עדיין לא יכולים להתעלם מהסיפורים, מהזוועות ומכל מה שהם נחשפים במהלך הטיפול, ולכן המשמעות של לסייע להם תוך כדי התהליך ולא לחכות ליום שאחרי היא קריטית וחשובה. לא כולם זקוקים לכך כמובן, אבל האפשרות לתת להם את המקום שלהם, בקהילה טיפולית, בזמן שלהם, היא חשובה, ולכן החלטנו להרים את הכפפה ולעשות זאת עבור כל מי שזקוק וזקוקה לכך".