חוזרת הבייתה: מייה שם שנחטפה מאזור המסיבה ברעים ביום הטבח בתחילת החודש שעבר, חזרה היום (חמישי) לישראל. לאחר כמעט חודשיים שלא עצמו עין, נפגשו עמה בני משפחתה, בתיעוד שלא משאיר אף עין יבשה. 

10 חטופים צפויים להשתחרר, נתניהו: "נשבעתי לחסל את חמאס"
מתקפות טרור: שלושה נרצחו בפיגוע ירי בירושלים; פיגוע דריסה בבקעה

מוקדם יותר, גלית, דודה של מייה שם סיפרה למעריב: ״מרגיש כאילו עברה שנה מאז שמייה נחטפה, אנחנו בהלם שהיא חוזרת, צרחנו פה משמחה, כל הרחוב שמע אותנו״. 

עוד הוסיפה: ״הבנו שחוזרות שתי חטופות, וחשבנו שהן בעלות אזרחות רוסית כמו החטופות שחזרו אתמול מוקדם. להפתעתנו, קלטנו בטלוויזיה פתאום שזו בכלל מייה. העברנו אחורה מהטלוויזיה כדי לוודא שזו היא, וראינו אותה בבירור הולכת על הרגליים. אנחנו מחכים לשמוע מה קורה איתה, נראה שכואב לה ללכת״.

אמא של מייה שם כשהודיעו לה על כך שבתה חוזרת היום (צילום :דוברות מטה המשפחות)

״רק היום בבוקר הבנו שהיא חוזרת, גם היה לילה קשוח שלא היה בטוח במהלכו אם העסקה בכלל תמשיך ותתממש. עכשיו כולנו ב׳היי׳, אמא שלה בדרך לפגוש אותה, אנחנו מחכים שהיא תראה אותה ותגיד לנו שהכול בסדר. התמונה הקטנה שלה בטלוויזיה מילאה לנו את הלב. זה מרגש בטירוף שהיא סוף סוף חוזרת. אלה היו 55 ימים שאי אפשר לתאר אילו טלטלות עברנו במהלכם. חשוב לי להדגיש שנמשיך במאבק, ונעשה כל מה שאפשר כדי ששאר החטופים שעדיין שם יחזרו״, הוסיפה. 

המפגש המרגש של מייה שם עם משפחתה  (צילום: ללא קרדיט)
המפגש המרגש של מייה שם עם משפחתה (צילום: ללא קרדיט)

כתוצאה מהתקפת המחבלים באותו יום נורא, היא נפצעה באופן קשה בידה. היא הופיעה בסרטון התעמולה הראשון שפרסם ארגון הטרור מאז הטבח. לפני כחודש וחצי, פרסם ארגון הטרור סרטון תעמולה שבו היא הופיעה, זמן קצר לאחר שהיא נחטפה, כשהיא מטופלת בידה. לאחר מכן בסרטון, היא "משתפת" במצבה, כשככל הנראה הדברים שנאמרו על ידה, הוכתבו לה ע"י מחבלי החמאס. 

לאחר שובה, סיפרה ויויאן הדר, דודתה, על מה שעברה מייה: "סוף סוף היא איתנו. היא עברה טראומה, היא רזה היא חלשה, וטרינר ניתח לה את היד. היא לא עברה פיזיותרפיה, אלא עשתה פיזיותרפיה לעצמה. היד שלה מאד צהובה היא הייתה צריכה לעשות לעצמה עיסויים. לא טיפלו בה כמו שצריך".

"היא אמרה להם שהיא לא הייתה חיילת, אמרה להם שיש לה אזרחות צרפתית - היא ידעה מה להגיד להם", סיפרה. "לא שאלתי אותה שאלות, לא חקרתי אותה כי ברגע שהתחלנו לשאול שאלות, ראינו שזה קשה לה. אנו שמחים שהיא איתנו. מאד קשה לראות אותה ככה".

עוד סיפרה על תחושות המשפחה: "זה היה כמו רולטה רוסית. אם מיה ברשימה או לא ברשימה, זה היה מצב מאד קשה. אתמול חשבתי שהיא ברשימה ואז הבנתי שהיא לא ברשימה זה שיתק אותי לגמרי. מה שמשפחות החטופים עוברות זה מצב לא נורמלי, כל הסיטואציה הזו לא נורמלית ואסור שזה יקרה. אנחנו צריכים להחזיר את כל החטופים".

לסיום אמרה: "מייה לא מספרת הרבה, רק באנו וחיבקנו אותה. היא רוצה לראות כמה שיותר בני משפחה ושיבואו לבקר ולחבק אותה. זה לא פשוט נורא מה שהיא עברה. אנחנו מסתכלים קדימה".