"חרבות ברזל": בצל קריסת הפסקת אש והסכם שחרור החטופים משבי חמאס, הערב (שבת) נערכת בתל אביב עצרת בהשתתפות משפחות החטופים והנעדרים בקריאה להשיב ארצה את כל החטופים מהשבי ברצועה. לראשונה, ילדיה של הדס קלדרון, עמית וסהר קלדרון וילנה טרופנוב ששבו השבוע מהשבי, ינאמו בעצרת.

הדס קלדרון, ששני בניה חזרו מהשבי, נאמה: "הרגשות מעורבים- שמחה ועצב. לי קרה נס, אני מתפללת שלכולכם יקרה נס. אני נרגשת להיות כאן היום, בבית מחכים לי הילדים, גיבורי העל. המשפט הראשון שאמרו לי: אמא, את חיה? חוסר הוודאות בגיהינום הזה מלווים את החטופים. זה מסע בלהות שבו התמודדו עם תנאים קשים ותנאם מחפירים. מפאת צניעות הפרט זה לא הזמן להרחיב על כך. הדרך לשיקום ארוכה. חלק מההבראה הוא לחזור להיות משפחה שלמה. אבא שלהם, איש נפלא, חייב לשוב למשפחתו".

יוכבד ליפשיץ לאחר חזרתה מהשבי (צילום :מטה משפחות החטופים והנעדרים)

"עכשיו יותר מתמיד, כששמעתי דברים, אני מבינה עד כמה החזרת החטופים בהול ודחוף. אני מודה למקבלי ההחלטות, תמשיכו כך תהיו נחושים. המחירים אולי כבדים, אך אין מחיר לחיי החטופים, הם חייבים לשוב הביתה. מתפללת שלכולם פה יהיה נס  אך במקרה הזה לא צריך ניסים, צריך פעולות. החזירו את כולם עכשיו".

ילנה טרופנוב, שחזרה מהשבי, נאמה גם היא: "אני ילנה, אמא של סשה. באתי לומר תודה, בלעדיכם לא הייתי פה. חייבים להחזיר את סשה שלי עכשיו! דורשת להחזיר עכשיו".

עצרת לשחרור החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת לשחרור החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

עצרת לשחרור החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת לשחרור החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

שי גרוס בעצרת: "הייתי ילד קטן רק בן 6 כשנחטפתי עם הורי לאנטבה. אני זוכר את חוסר האונים והפחד. לחטוף כל יום משמעותי. חזרתי ילד אחר מאנטבה. אין לחטופים שלנו את הזמן להישאר שם. אני קורא לאו"ם - תגנו את מה שנעשה ותזעקו להחזיר את על החטופים. אני וכל עם ישראל דורשים מהאו"ם להתעורר ולהחזיר את כל החטופים. כשהחזירו את החטופים מאנטבה, שהייתי הצעיר מביניהם, זה היה המרחק 4,000 ק"מ מהם, הפעם החטופים מעבר לגדר. יש להחזיר עכשיו את כל החטופים".

ענבר גולדשטיין, שארבעה מבני משפחתה שוחררו: "בשבועות האחרונים הייתי על תקן ענבר, שניים מבני משפחתי נרצחו. הבטחנו לאורך כל הדרך שגם לאחר שבני משפחתנו יחזרו נמשיך להיאבק. אני כאן הערב כאן על לקן משפחות החטופים. אנחנו משפחה אחת. כולם צריכים לחסור!".

בועז, בנו של אריה זלמנוביץ': "אני בחרתי בחיים, אבא שלי נרצח בייסורי גוף ונפש כשהוא בידי חמאס. שמענו מחטופות כיצד הוכה  בראשו ונחטף. לאבא לא עמד כוחו, בלי טיפול רפואי וללא תרופות הוא לא יכול היה להתקיים. הוא שתה תה ואכל ביסקוויטים. גופו לא עמד ברעב ובכאבים. אחרי כמה ימים הוא הוצא מהחדר. אנחנו לא רוצים לשמוע סיפורים נוספים על חטופים. אבא הוא סמל לשחרורם של החטופים המבוגרים וכלל החטופים. חייבים להחזיר את החטופים בגלל מצבם וגילם ואכזריות החמאס. אבא מת רחוק מהבית, מהקהילה. אנחנו דורשים מממשלת ישראל שב-7 באוקטובר הפרה את  החוזה עם אבא וכל החטופים - להחזיר את כולם עכשיו!".

יפעת זיילר בת דודה של שירי ביבס, אמרה: "זה מסר לא עצרת פוליטית, מסר מאיתנו משפחת ביבס, לכל המדינה - אנחנו לא נותנים לרוחות הנגדיות לשבור אותנו, אמונה מלאה ממשיכים להילחם בכדי להחזירם הביתה, את ילדיהם, שירי כפיר ואריאל, עברנו חודשים נוראיים ושבועיים מטלטלים, גם לנו מגיע להתחבק וזה יקרא, גיא שלי בן 9 חודשים, חודשיים אחרי כפיר נולד, ובגיל שכפיר נחטף, מגיע להם לגדול ביחד. אנחנו מבקשים אל תשכחו אותנו, אל תשכחו אותם, אנחנו מרגישים את האהבה בעם, את החיבוק, תמשיכו, אנחנו מאמינים בטוח, לא לתת לשום דבר לשבור אותנו, הם יחזרו הביתה".

עצרת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

משפחות החטופים והנעדרים מסרו כי "כל יום יכול להיות היום האחרון, אסור להשאיר אותם שם. אנו חוששים לגורלם של כל אחד ואחת שנותרו שם. אנו דורשים מראש הממשלה וקבינט המלחמה לפגוש אותנו עוד הערב ולספק תשובות לאן הולכים מכאן וכיצד בכוונתם להחזיר את כולם היום!״.

כמו כן, ממטה המשפחות נמסר: "סיום הפסקת האש וחזרה ללחימה מחייבת עדכון של משפחות החטופים באופן מיידי. סכנת החיים של החטופות והחטופים היא ברורה ומיידית וכעת כבר אין ספק. החטופות והחטופים ששבו דורשים להיפגש עוד הערב עם ראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה, יחד עם בני משפחות החטופים שנותרו מאחור".

הסדרי תנועה וחסימות הכבישים:
- שד' שאול המלך ייחסם מרחוב אבן גבירול עד רחוב ויצמן לשני הכיוונים
- רחוב דובנוב ייחסם מרחוב קפלן עד שד' שאול המלך לכיוון צפון
- רחוב לאונרדו דה וינצ'י ייחסם מרחוב קפלן עד שד' שאול המלך לכיוון צפון.
- רחוב ויצמן מרחוב דוד המלך עד רחוב שאול המלך לכיוון דרום.