תיכון הימלפרב בירושלים איבד חמישה מבוגריו מפרוץ המלחמה: סמ"ר ענר שפירא, שהפך לסמל של גבורה כששילם בחייו כאשר הציל חיי אחרים במיגונית שבה הסתתרו עשרות אנשים, סגן אריאל רייך, סמ"ר שחר פרידמן, סמ"ר דביר ברזני ורס"ל (במיל') בן זוסמן. הראשון נפל ב־7 באוקטובר והיתר בקרבות בעזה. בוגר נוסף, הירש גולדברג־פולין, נחטף לרצועה ב־7 באוקטובר.

לאחר 59 ימים: הוכרז מותו של יונתן סמרנו שנחטף מהמסיבה ברעים
"צריכים לחשוב כאילו משפחותיהם שם": אביחי ברודץ' במסר תקיף לממשלה

אחד מחבריו של זוסמן ז"ל, שהובא אמש למנוחות, ספד לו בפוסט בעמוד הפייסבוק של בית הספר וכתב: "לא נתפס איך הלכת חבר. כמה בדיחות שחורות היו לך, כמה חוכמת חיים. איכה הלכת מעמנו". בפוסט פרידה מארבעת הבוגרים הנוספים - רבים ספדו להם. "כמה עצב וכאב. יהי זכרם ברוך", נכתב.

באיגרת ששלח מנהל בית הספר הרב שלומי דנינו לאחר נפילתם של ארבעה מבוגרי בית הספר, כתב: "סיפרתי לתלמידים בכל השבועות האחרונים, שלא האמנתי שבימי חיי אשמע סיפורי גבורה כאלה מבוגרים שלנו. אנשים רגילים לגמרי, ששוב ושוב מתגלים רגעי הגבורה שלהם בדבר הכל כך פשוט ואמיתי: הגנה על מדינת ישראל שלנו. ועם הכאב על הנופלים, ועל בוגרי הימלפרב, שנפצעים במהלך הקרבות, אני רוצה שתדעו שבית ספר הוא מקום של חיים, ככה אנחנו מחנכים כל השנים".

עוד הוסיף: "אין לנו חדר שבו יש תמונות של כל בוגרי הימלפרב, 64 בוגרים שנפלו במערכות ישראל, אלא קיר הנצחה בבית המדרש עם שלטים קטנים, עדינים. בחרנו לשים את השיר הנפלא של נעמי שמר בביצוע יהורם גאון 'לא תנצחו אותי' כצלצול של בית הספר כי זה שיר שמדבר על ניצחון נוסף: ניצחון של החיים הפשוטים. 'תינוקות של בית רבן עם הילקוט שעל גבם ואנשים לעבודת יומם הולכים', זו אמירה שהיא משמעותית לנו אף שהיא יכולה לתסכל, כי היא מציגה פער גדול בין המלחמה לבין שגרת החירום, וזה בסדר".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]