הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

מאז שהוקם פרויקט IsraelFAQs בתחילת נובמבר נכנסו אליו גולשים מלמעלה מחמישים מדינות כדי למצוא תשובות לשלל טענות שריות ופייק ניוז שמופץ בהמוניו ברשתות החברתיות כנגד ישראל. האתר מציג ספריית טיעונים המסודרת לפי נושאים ולפי סוגיות או שאלות ובהן מענה בדמות תשובה מהימנה שמנוסחות בגרסא מקוצרת ובגרסא רחבה, בתוספת לינקים לסרטונים שהגולשים יכולים להעתיק ולהשתמש במאבק ההסברה בעד ישראל.

ד''ר רון עדני, אחד ממקימי IsraelFAQs.com (צילום: ד''ר רון עדני)
ד''ר רון עדני, אחד ממקימי IsraelFAQs.com (צילום: ד''ר רון עדני)

את IsraelFAQs.com הקימו שלושה חברים: ד"ר רון עדני (36) ויוגב ליפכין (41) מראשון לציון, וחברם עו"ד אלי קליימן (42) מרחובות. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל הם החליטו להירתם למאמץ ההסברה הבינלאומי. בהתחלה הם הגיבו בעצמם מידי יום במשך שעות לשקרים שנתקלו בהם ברשתות החברתיות, ואחרי שמצאו עצמם עונים שוב ושוב לאותן שאלות ומנסים להפריך פעם אחר פעם את אותם שקרים, הם בנו מאגר תשובות אשר קיצר את זמן התגובה ואיכותה. 

עו''ד אלי קליימן, ממקימי IsraelFAQs.com  (צילום: אלי קליימן)
עו''ד אלי קליימן, ממקימי IsraelFAQs.com (צילום: אלי קליימן)

אקסל התשובות ששימש את החברים הפך לאתר חינמי פתוח לכל גולש שנתקל בשקרים ברשת ומחפש תשובות אמינות כדי להפריכם ולכל הרוצים ללמוד איך לעשות הסברה אפקטיבית. התשובות מנוסחות באנגלית ובעתיד יהיו נגישות בשפות נוספות. האתר פועל בשיתוף פעולה עם משרד החוץ וארגוני הסברה פרו ישראלים.

ד"ר רון עדני מסביר: "אזרחי ישראל רוצים לעזור בהסברה ברשת אך הם לא תמיד יודעים איך לענות, לפעמים חסר להם ידע או שהם מתנסחים לא טוב באנגלית. זו עבודה מאוד רגישה. הרשת מלאה בחוסר ידע ובשקרים שניתן להפריך די בקלות באמצעות תשובות מנומקות ולינקים לסרטונים שהעלו לרשת יוצרי תוכן אחרים". עדני מוסיף "אנחנו גם חושבים לטווח הארוך ורוצים לשמר את המשאבים והאנרגיות של הגולשים כדי להמשיך את ההסברה גם בעתיד ו-IsraelFAQs זה כלי שמקצר, מייעל ומטייב את תהליכי ההסברה".

לאתר של פרויקט IsraelFAQs לחצו כאן

 IsraelFAQs.com  (צילום:  IsraelFAQs.com )
IsraelFAQs.com (צילום: IsraelFAQs.com )

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים