"זו באמת הפעם ראשונה שהרשיתי לעצמי להתגלגל מצחוק מאז האסון" סיפר ג׳ המאושפז במרכז הרפואי לשיקום "בית לוינשטיין" שנפצע בבארי. "כולנו כאן זקוקים לשחרור כמו חמצן".
 
במהלך הדלקת נר חנוכה שהתקיימה הערב (ד') הפתיעו את הלוחמים והמאושפזים במרכז השיקום ברעננה כוכבי "ארץ נהדרת" ערן זרחוביץ' והתסריטאי רשף שי, הקומיקאי אבי נוסבאום, והאמנים יעל בר-זוהר וגיא זוארץ. את האירוע יזם חתן אות הנשיא ויו"ר 'למענכם' הרב יוסי ערבליך בשיתוף 'אחים לעורף' והמרכז לשיקום 'בית לוינשטיין'.

הדלקת נרות במרכז השיקום ברעננה, יחד עם הלוחמים והמאושפזים (צילום: בריש פילבר)
הדלקת נרות במרכז השיקום ברעננה, יחד עם הלוחמים והמאושפזים (צילום: בריש פילבר)

 
"מתוך רצון להעניק לחיילי צה''ל שירות מיטבי ייעודי, אנחנו מייסדים היום אגף מיוחד בארגון שיספק ייעוץ וליווי מקצועי לטובת פצועי צה''ל ובני משפחותיהם על ידי מיטב המומחים של הארגון" אמר ערבליך.

גיא זו ארץ ויעל בר זוהר בהדלקת הנרות  (צילום: 'למענכם' ו'אחים לעורף')
גיא זו ארץ ויעל בר זוהר בהדלקת הנרות (צילום: 'למענכם' ו'אחים לעורף')

 
בראש המחלקה החדשה ב'למענכם' שתרכז את הטיפול בפצועי צה''ל יעמוד ד''ר בני דודזון מנהל המערך הרפואי בארגון, ששימש כ-20 שנה מנכ"ל 'אסף הרופא', ומומחה בעל שם ברפואה צבאית. ד"ר דודזון מומחה לכירורגיה, שימש כרופא בחיל האוויר במשך 24 שנים, בין השאר ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד 669.
 
מאז תחילת הלחימה, טיפלו בארגון 'למענכם' במקרים רבים של חיילי צה''ל ובבני משפחותיהם שנזקקו לסיוע והכוונה רפואית. ערבליך ציין כי הצורך להקמת האגף הגיע מתוך הפניות הרבות לארגון והוא נולד בעקבות הפרסום לפיו יותר מאלפיים חיילים התווספו למשפחת נכי צה''ל מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל'.

הרב צבי לאו, רב ארגון ׳למענכם׳: ״אנחנו מדליקים נר של גבורה יהודית, אמונה וחוסן. כולנו יודעים לספר שהיה מאבק מעטים מול רבים ולבסוף נעשה נס חנוכה. אבל לא רבים יודעים  לא היה הסוף של הסיפור. הקרבות לא פסקו. רוב מלחמות החשמונאים היו אחרי חנוכה. נהרגו בהם יהודים רבים כולל יהודה המכבי. למה בכו״ז חוגגים? חזרנו לבית המקדש חזרנו לטהר את הארץ מקיני האויב. בימים ההם בזמן הזה. הפעילות של ׳למענכם׳ מעצימה את החוסן שלנו ומאירה לרבים את הדרך האפילה״ 

מנהל מרכז השיקום ׳בית לוינשטיין׳ חגי אמיר: ״חנוכה מסמל את ניצחון הרוח על החומר. ניצחון הטוב על הרע. אתם נמצאים כאן בקרב ואתם מנצחים כי אתם סמל הטוב. אתם סמל הרוח. אתם מרגישים את האהבה שהצוות שלנו מרעיף עליכם וזו הרוח שתמשיך לפעם פה״ .

ערן זרחוביץ' (צילום: בריש פילבר)
ערן זרחוביץ' (צילום: בריש פילבר)

״פגשתי כאן לוחמים וגיבורים. שמעתי סיפורים בלתי ניתנים להבנה. אתם השראה עבור כולנו״ אמרה יעל בר-זוהר שהנחתה את האירוע. גיא זוארץ הופיע במחרוזת שירי רגש ושימח את הלוחמים ופצועים מהעוטף. 

ערן זרחוביץ׳ הביע הערכה למיזם וציין שהציבור החרדים פועל לקירוב לבבות. בטקס השתתפו גם בני משפחות של הלוחמים והמאושפזים, שזכו לאתנחתא קלה במהלך הליך השיקום של קרוביהם.