משפחתו של אביעד פריג'ה, היורה ביובל קסטלמן ז"ל, שלחה היום (חמישי) מכתב למשפחתו של קסטלמן, הביעה צער על המקרה ובד בבד הגנה על בן משפחתה.

"זה לא היה צריך להתרחש": משפחתו של יובל קסטלמן בביקורת על המשטרה
הירי ביובל קסטלמן: פרטים חדשים בנוגע לבדיקת המקרה הטראגי

"צר לנו מאוד על כל הכאב הנוסף שנגרם לכם. למען הסר ספק, לנו או לאביעד בננו אין יד ורגל בדבר הזה. בננו שבור כעת נפשית מאז הפיגוע. הוא איש של חיי עבודה פשוטים, ויש בו רצון אמת להיטיב עם הזולת עד חירוף נפש. הוא היה בדרכו לעזה כשנקלע לאירוע של סכנת חיים ממשית, והסתער בעת הפיגוע כדי להציל בני אדם באשר הם, מפני אותם מחבלים. חשוב לו ולנו לומר לכם כי בניגוד לאופן בו מנסים לצייר אותו, כל שהניע אותו בפעילותו באירוע היה רצון אמיתי להפסיק את מסע הרצח של המחבלים. לשם כך היה מוכן לסכן את חייו", כתבו.

עוד הוסיפו: "אביעד הוא אדם נורמטיבי ושומר חוק, ולא כפי שיש כאלה המציגים אותו מתוך כל מיני אג'נדות פוליטיות. כשם שאביעד התנדב מרצונו לשירות מילואים ומשתתף במלחמה בעזה, גם אחיו משרת כעת בצה"ל, מגוייס למילואים בצפון מאז שנפתחה המלחמה. החקירה תימשך ותמוצה וזה הכרחי ומכל מקום אנחנו יודעים בוודאות: אביעד שלנו מעולם לא פגע בזבוב, ולעולם לא היה פוגע באדם אחר שלא מתוך תחושה של צורך והכרח".  

כזכור, בתחילת השבוע בוצעה באבו כביר נתיחה בגופתו של קסטלמן, שנורה למוות בזירת הפיגוע בירושלים לפני כשבועיים. ע"פ הממצאים, בנתיחה התגלה קליע וככל הנראה רסיסים בשני מקומות שונים בגופו של קסטלמן, שכזכור נורה על ידי החייל אביעד פריג'ה כשהוא מרים את ידיו. ממצאי הנתיחה מחזקים את הגרסה לפיה קסטמן נורה שלוש פעמים.

נתיחת גופתו של קסטלמן נערכה לאחר שמשפחתו הסכימה ביום שישי האחרון להוצאת גופתו מהקבר.