עידו שמריז, אחיו של החטוף אלון שמריז ז"ל, שנורה בשוגג ברצועה על ידי כוחות צה"ל יחד עם יותם חיים וסאמר אל-טלאלקה, ספד לו בכאב בהלוויתו: "עשית הכול נכון. מי שהפקיר אותך גם רצח אותך", אמר. 

״הנה האור בקצה, ופתאום זה חושך״: ההודעה קורעת הלב של אח החטוף שנורה
"מי שהיה אמור להשיבו גזל את החופש שלו": משפחת החטוף שנהרג דורשת תשובות

אלון שמריז הוא אחד משלושת החטופים שנורו למוות בעזה בשוגג על ידי כוח צה"ל, על אף העובדה שהניפו דגל לבן ואחד מהם אף קרא "הצילו" בעברית, בתקרית הטרגית שהותרה לפרסם אתמול על ידי דובר צה"ל.

מדבריה של אחותו של שמריז ז"ל: "רק לפני כמה ימים עמדתי מול מלא אנשים וסיפרתי כמה קשה בלעדייך. היינו בטוחים שהחור בלב יתמלא בחזרה. זה היה אמור להיגמר אחרת. אתה אמור להיות בחיים. אלון, אני מצטערת. כל הזמן אני רק חושבת מה היה קורה אם. זה כבר לא משנה. יש לנו עוד פערים להשלים אבל זה ביני לבינך. לא אשכח אותך ואיזה גיבור אתה".

בתוך כך, הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס לאירוע הטרגי: "האירוע בו לוחמי צה"ל הרגו בשוגג את יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה זכרם לברכה הוא אירוע קשה וכואב. שלושת החטופים ששרדו שבעים ימי תופת, נעו לכיוון חיילי צה"ל, ונהרגו מאש כוחותינו. אין דבר שחיילי צה"ל ומפקדיו ברצועת עזה רוצים יותר מאשר לחלץ חטופים בחיים. בכך לא הצלחנו במקרה הזה. אנחנו חשים בצער העמוק של המשפחות על מותם של החטופים. צה"ל, ואני כמפקדו, אחראיים על מה שקרה, ונעשה הכל בכדי למנוע הישנותם של מקרים כאלה בהמשך הלחימה", אמר הרמטכ"ל.

לווית החייל ניק בייזר שגופתו חולצה מעזה: "תשמור על אימא ואבא"

בתוך כך, מאות בני אדם הגיעו היום ללווית החייל ניק בייזר ז"ל, שנחטף ביום שבת ה-7.10.23 על ידי ארגון הטרור חמאס, ודובר צה"ל עדכן במהלך סוף השבוע על כך שבייזר נרצח בשבי וגופתו חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

אמו של בייזר, קטיה, ספדה: "אמרתי שתמיד נהיה לצידך, אבל לא הצלחנו להציל אותך. אני בטוחה שהמקום שאתה נמצא בו עכשיו יותר טוב ממה שהיית בו בימים האחרונים". אחותו ניקול הוסיפה: "תשמור על אימא ואבא, תבוא לחבק אותי בחלומות". 

ניק בייזר ז''ל (צילום: מטה החטופים והנעדרים)
ניק בייזר ז''ל (צילום: מטה החטופים והנעדרים)