קרוביו של סגן עומרי שורץ, בן 21, משדמות דבורה, קמו הבוקר (חמישי) לחדשות כואבות, עם היתר פרסום מותו של יקיריהן, שנפל ברצועת עזה. שוורץ ז"ל היה צוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, שירת כלוחם בסיירת צנחנים ונפל בקרב בצפון רצועת עזה. הלווייתו תיערך היום בשעה 14:00 בבית העלמין בשדמות דבורה.

"דאג לאחרים לפני שדאג לעצמו": סגן יעקב אליאן נפל בקרב בצפון רצועת עזה
שלושה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה, שמונה נפצעו קשה 

ממועצה אזורית הגליל התחתון נמסר: "המועצה מרכינה ראשה על נפילתו של סגן עומרי שורץ ז"ל בקרבות הגבורה על הגנת המולדת. עומרי ז"ל ממושב שדמות דבורה, בוגר סיירת צנחנים ושירת כצוער בקורס קצינים בהשלמת לוחמי חי״ר בגדוד גפן, לחם בשבת השחורה בתוך קיבוץ כיסופים ובכך הגן על גבולות הארץ והציל חיי רבים. הוא נפל ביום ח' בטבת התשפ"ד 20.12.2023 בקרב ברצועת עזה".

עוד הוסיפו כי "במהלך הלחימה, השתתף עומרי בקרבות רבים ונועזים אל מול האויב, הפעילות בה נפל עומרי עדיין אסורה בפרסום. בן 21 היה בנופלו. יהי זכרו ברוך!".

תקיפת תשתיות של חמאס בעזה (צילום :דובר צה"ל)

קהילת שדמות דבורה ספדה לו: "עומרי, נצר למשפחה חקלאית שורשית, בן לתומר ולשירלי, אחיהם הגדול של נועם ואלה ונכד לתרצה וליבלה ממייסדי היישוב, נער חמודות עם חיוך רחב, שילוב ייחודי של ילד מקסים ובחור לתפארת.  פעל כמדריך נוער בתנועת המושבים ודמותו היא חלק בלתי נפרד מהנוף המושבי. לפני גיוסו לצה"ל העניק למדינה שנת שירות בקיבוץ בארי. קהילת שדמות דבורה מתקשה להאמין על האובדן, נותרו כואבים והמומים".