מורן סטלה ינאי, שהוחזקה בשבי החמאס 54 יום בעדות מצמררת וחדשה על השתלשלות האירועים בשבי: "אני הייתי פרס. הביאו אנשים לראות אותי מבחוץ כדי שיראו מה הצליחו לתפוס", סיפרה.

הצצה לסקר מעריב: רוב מובהק לעסקת חטופים תמורת הפסקת אש | מחר: התזוזות במפת המנדטים
"הצילו, שלושה חטופים": המסרים שהשאירו לצה"ל החטופים שנורו למוות | צפו בשלטים המצמררים

מעדותה: "השגתי חבילת קלפים והחלטתי שבעזרת חבילת הקלפים הזו אצליח לרכוש את אמונם, אפילו שהם השפילו אותי, או צחקו עליי, או ביזו אותי במהלך המשחק, הייתי חדורת מטרה. אני אגרום להם לחבב אותי כדי שאני אקבל אוכל וכדי שאצליח להשיג מים. היה אפילו רגע שבו אמרתי שאני רעבה, ואמרו לי - 'תעשי את זה עוד הפעם, תגידי עוד הפעם 'אני רעבה'. זה היה משפיל, הייתי צריכה להתחנן ממש". 

ינאי תיארה: "אחד מהשומרים היה רוצה שאסתכל עליו כל הזמן. כשהוא כעס עליי, הוא רצה שאני אסתכל עליו מקרוב, שאני אזכור את הפנים שלו ממש ממש טוב. הוא אמר 'אבל ממש תסתכלי לי בעיניים… תסתכלי, תסתמי את הפה ולכי לישון' ואז את הולכת לישון וחולמת עליו סיוטים בלילה".

מורן סטלה ינאי (צילום :מטה החטופים והנעדרים)

ספיר כהן, ששוחררה משבי החמאס לאחר 55 יום, העידה אף היא: "כל הגברים החזקים הם הגברים החלשים שם והם אלה שעוברים הכי הרבה ייסורים. אני כל כך פוחדת ממה שסשה, הבן זוג היקר שלי, עובר שם", אמרה בכאב.

ספיר כהן (צילום :מטה החטופים והנעדרים)

כהן סיכמה: "כל יום יכול להיות שאנחנו מאבדים עוד ועוד חטופים, כי הם לא יכולים להישאר בתנאים האלה, הם פשוט לא יכולים להמשיך לחיות ככה. צריך להחזיר אותם הביתה עכשיו".

עצרת הזדהות בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת הזדהות בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, הערב ולמרות מזג האוויר הסוער, התקיימה עצרת הזדהות עם החטופות והחטופים בשדרות שאול המלך 25 בתל אביב, תחת הכותרת "גם להם קר במנהרות חמאס!".

בעצרת השתתפו: שרון קוניו, ששוחררה יחד עם אחותה ובנותיה מהשבי ועדיין ממתינה לבעלה דוד שישוב, נועה תשבי, אור לוי בת ה-12 שמובילה את המאבק הבינלאומי של צעירי העולם נגד הצלב האדום, האלוף מיל אלי צ׳ייני מרום מפקד חיל הים לשעבר, אורין גנץ ששכלה את אחותה עדן זכריה ז״ל וריצ׳ל גולדברג פולין - אמו של הירש בן ה-23 החטוף בעזה במצב רפואי מורכב. האומנים שהיו בעצרת: הזמרים מוש בן ארי, שירי מיימון.

אחדים מהמשתתפים שוחחו עם כתב מעריב ואמרו כי "למרות מגז האוויר חשוב לתמוך במשפחות ולעשות הכל בשביל להשיב אותם הביתה במהרה".