עמי דרור, ממובילי המחאה נגד הממשלה, ואיש שב"כ לשעבר שוחח הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM, והסביר על ההחלטה לצאת ולהפגין אמש בכיכר הבימה בתל אביב, הפגנה תחת הסיסמא "הדחה עכשיו".

"לנתניהו אין שום אינטרס להחזיר את הבן שלי הביתה" | האזינו
במטרה למנוע את הפלת הממשלה: נתניהו פועל לקצר את מושב הכנסת? | דיווח

לדבריו, "התפקיד של הצבא שלנו הוא להילחם במלחמה והתפקיד של הממשלה שלנו לאפשר לצבא להילחם. הממשלה שלנו - בזה שההנהגה שלה לא לגיטימית, לא בארץ ולא בעולם, ובזה שבעצם העולם לא מאמין לה, לא מאפשרת לצבא שלנו לעבוד ואנחנו משלמים על זה במחיר של חיים, לצערי, כל יום. תסבירו לי בבקשה איך יכול להיות שהחיילים שלנו מסתובבים בתוך בניינים בעזה, לפני שהבניין הזה קיבל טילים מכל הכיוונים". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לטענה כי ישראל לא פוגעת בבתים בגלל התחשבות באמריקנים, השיב: "הפוך. אני אומר שלראש הממשלה ולממשלה הזאת, בגלל שהם לא יכולים לתת את הדרך ולצייר לנו את הדרך, הם מאבדים את הלגיטימיות הזאת. מה לגבי ההזרמה האינסופית של ציוד כביכול הומניטרי לתוך עזה, הזרמה של דלק וזה, איך זה מסתדר אם אתה רוצה להשמיד אותם? זה פשוט לא מסתדר הדבר הזה. לא צריכה להיות אספקה, לא צריך להזרים לשם דלק, צריכים להכניס לעזה את המינימום ההומניטרי בשביל להשאיר אותם בחיים". 

דרור סתר את האמירה לפיה את הלחץ שמפעילים האמריקנים כדי לאפשר את המשך הלחימה, גם כל ממשלה אחרת הייתה מאפשרת: "ממש לא נכון. מה מבקשים מממשלת ישראל? 'תגידו מה התוכנית שלכם, מה יקרה שם אח"כ?' ברגע שאתה עושה דבר כזה, אתה יכול להגיע לשם, אבל ברגע שאתה מסרב לומר לאן אתה רוצה להגיע ומה הדרך שלך, כולם חוששים. ברגע שיש לך גם מוניטין, כמו שיש לרה"מ, שלא מאמינים לך, זה על אחת כמה וכמה. כל מה שאנחנו צריכים זו הנהגה אמיצה, היא צריכה להיות כמה שיותר רחבה וצריכה לדעת להוביל את המדינה. להגיד לעם ישראל, לחיילים שלנו ולעולם - 'לכאן אנחנו רוצים להגיע, זו הדרך שלנו להגיע ובגלל זה יש לנו לגיטימציה גם להגיד, אנחנו לא מכניסים דלק'". 

דרור הסביר כי היציאה להפגנות הכרחית בימים אלו "דווקא בגלל מחיר הדמים האינסופי שאנחנו משלמים, גם בנושא החטופים וגם בנושא חיילי צה"ל, אנחנו לא יכולים לא לעבוד בצורה אופטימלית. אנחנו לא יכולים לחכות לקצה המלחמה שיכול להיות גם בעוד שנתיים ועוד שלוש. אני לא חושב שדווקא הבחירות זה הפתרון הנכון. אני הייתי הולך דווקא להרחבת הממשלה ולא לבחירות, אבל אם אין ברירה, לבחירות".  

עוד המשיך והוסיף: "אני תומך לחלוטין בהרחבת ממשלה שתהיה פה ממשלה שיכולה להציב מטרות. אני תומך בוודאי בהקשחת הסנקציות ההומניטריות על עזה. כן צריכים להכניס לשם מים, את מינימום האוכל, מינימום התרופות, וזהו. לא יכול להיות שאנשים שם גרים באוהלים ויש להם אוכל ותרופות ובתי חולים והכול, והחטופים שלנו יושבים במערות ולא מקבלים אפילו ביקורים של הצלב האדום. אנחנו צריכים להקשיח את העמדות שלנו ובשביל להקשיח עמדות מול העולם, צריך ממשלה חזקה וראש ממשלה חזק שמסוגל לעמוד מול העם שלו ומול העולם וזה לא מה שיש לנו בממשלה הזאת". 

על הדברים שכתבה פעילת השמאל נאווה רוזוליו, כאשר היא תקפה החלטה של תא"ל ברק חירם במהלך הקרב, אמר: "גועל נפש. אני אומר לך את זה בתור מישהו שגדל בציונות הדתית והיה בבני עקיבא, זה גועל נפש ואסור להגיד דברים כאלה. חיילי צה"ל שלנו, כולם, גיבורים. כולנו מאחורי כל חייל, מאחורי כל קצין. לא אכפת לי מאיפה הוא בא, לא אכפת לי אם הוא בדואי או מהציונות הדתית או גבוה או נמוך, ערבי או יהודי. כולנו ישראלים, כולנו נלחמים ביחד נגד האויב האכזר הזה ובטח אסור להגיד שום מילה רעה על אף אחד מחיילי צה"ל ומקציני צה"ל. מותר לנו וחובתנו להתלונן על חדלות הדרג המדיני שלנו שלא מאפשר לצה"ל להילחם". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM