אייל בוצחק, אביו של סרן אושרי משה בוצחק ז"ל שנפל בעזה בסוף השבוע, תקף בחריפות במהלך ההלוויה שנערכה אתמול (ראשון) את קמפיין 'הביזה' כנגד הממשלה.

כאלף איש הגיעו להלווייתו של סרן אושרי משה בוצחק בן ה-22, מפקד בסיירת נח"ל שנהרג שלשום בהיתקלות עם מחבלים שחוסלו בשכונת תופאח בצפון-מזרח העיר עזה. הארון נישא בבית העלמין הצבאי בחיפה על ידי שישה קצינים מחטיבת הנח"ל. בוצחק ז"ל התארס לאחרונה עם בת זוגתו רביד, והשניים תכננו להינשא בחודש יולי הקרוב.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"עטרת ראשנו עלה בסערה השמימה, כפשוטו", ספד לו אביו אייל בדמעות. "גיבור ישראל, קדוש ישראל, ללא כאב וייסורים, עלה קרוב לכיסא הכבוד. אושרי – כשמו כן הוא. ילד שלי, אהוב ליבי, מפקד נערץ על חייליו ופקודיו. כמה דאגת לילדים, ככה קראת לחיילים שלך. היה מלא בצניעות, לא התלונן על כלום בחייו, איזה חיוך ביישני, כמה חברים היו לך גם כשהייתי זעוף כמו אבא לבן וגם כשלא היה נדרש – היית מתנצל כל הזמן. מודל לחיקוי לאחיו היקרים. הסתכלו עליו כאילו הם מסתכלים למרומים. היית לנו פורץ דרך. אמרתי לאמא שלך שלא דמיינתי גם בחלומות הכי פרועים איזה פרי משמעותי ייצא לנו. 

אייל בוצחק סופד לבנו, צילום: עומר מוזר

במהלך ההלוויה תקף האב בחריפות את קמפיין הבזיזה הדמוני כנגד הממשלה והציונות הדתית שכולל את השלט הענק שתלוי בכביש איילון עם הסלוגן: "ממשלת המשתמטים שבוזזת במלחמה" עם תמונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראשי המפלגות החרדיות והשרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר: "לפני כשלושה שבועות נסענו אני וחבריי היקרים מיכאל וניסים לניחום אבלים בגבעתיים", ציין האב. "בחזרה עברנו דרך כביש איילון וראיתי מודעת ענק מזעזעת של עשרות מטרים שפילחה לי את הנפש וזה כשאושרי נלחם שם, לא יודע אם זה עוד קיים שם  היה רשום משהו כמו 'קואליציית המשתמטים שבוזזת במלחמה'. ואני אומר להם תראו מה זה הדבר הזה – אנשים מתים , קוברים כל יום חיילים – זה לא ייאמן! אושרי שלנו גדל על זהות יהודית מלאה, התחנך בישיבה תיכונית  בקרית שמואל ואחר כך למד בישיבת הסדר בטפחות, וכן הוא הוא היה גם דתי וירא שמים ללא כחל וסרק,  ללא בושה בהיותו כזה עם כיפה על הראש. ואגב , אני חושב שרוב רובו של הצוות שלו לא היו חובשי כיפה, אבל הם האחים שלו ושלנו – אז למה להיות רשעים כאלה?

"שיקום הקופירייטר העלוב והשפל וצוות הקריאייטיב ערל הלב שלו וכל בעלי הכסף הגדול שממנו את ההודעה ההזויה זו. אין לכם – לא סליחה, לא מחילה ולא כפרה. עד שההודעה הזו תוסר או שתתנצלו מי ההזוי שיבוא ויגיד לי שאושרי שלנו היה משתמט ובוזז. אושרי עלה השמיימה בסערה כדי שאתם תשבו מול המקלדת ותצרו כזה דה לגיטימציה למגזר הדתי שנותן מעצמו לכלל ישראל בכל מקום שצריך אותו מבלי לקבל קרדיטים ורעש תקשורתי. בכל בוקר ב–6 אחרי השיעור היומי אני פותח הטלפון ורואה דיווח של חיילים שנהרגים ובתוכם חיילים חובש כיפה ודתיים, ואני חושב שהמגזר הדתי הקריב למעלה מ- 40% מהנופלים, אחוז גבוה באופן קיצוני וחסר פרופורציות ביחס למשקלו באוכלוסייה. לא מחפש להתווכח, אלא מבקש שדברים כאלה לא יחזרו על עצמם. אושרי היה חבר של כולם-גם דתיים וגם לא דתיים, איש של פשרות שידע שניתן להכיל מבלי לוותר על עקרונות וערכים. התחלתי ואמרת שאושרי שלי , היה מאור עיני , כעת עם הצלת הקרניות הוא יהיה מאור עיניהם של אחרים שידרשו לכך ואני שואל שוב מי כאן המשתמט והבוזז?".

ארוסתו, רביד, שאיתה תכנן להתחתן בקיץ, ספדה בבכי: "מי שמכיר אותי יודע שאני לא אדם שכותב ומדבר בפני כל כך הרבה אנשים, אבל מי שמכיר אותך יודע שמגיע לך שידברו עליך. כתבתי לך המון מכתבים, בכל זאת אנחנו 5 שנים ביחד. בחיים לא דמיינתי שאצטרך לכתוב לך דבר כזה. הכרנו שני ילדים. ככל שעבר הזמן גיליתי את האוצר שאתה ולא יכלתי שלא להתאהב. כולם סביבך התאהבו באישיות הדעתנית והנוכחת ובו זמנית בעשייה השקטה שלך. עשית הכל תמיד מהלב כי ידעת שזה הדבר הנכון לעשות".

ראש ישיבת ההסדר טפחות הרב אייל גריינר ספד לתלמידו: "משפחת בוצחק היקרה, קראנו רק השבת בפרשה את זעקתו של יהודה 'כי איך אעלה אל אבי והנער איננו איתי'. אושרי שנלחם להביא אור ואושר כל חייו. בחיוכו הכובש, חיוך שקרן ממבע העיניים. זהו הדבר הראשון שכל אחד ראה כשהוא פגש אותך, עיניים טובות שהעידו אלף עדים על לב טוב גדול ורחב.

"נלחמת על הטוב והאור בעולם הבאת למשפחה לחברים ולעם ישראל כולו אור וטוב. ועכשיו האור כבה. נחבק את המשפחה את ארוסתך ויחד כולם נהיה ראויים לקורבנך. אנו מבקשים ממך לא להפסיק גם מהמקום שלך ליד הקב"ה לא להפסיק להתאמץ ולהביא לכולנו פה למטה, כוח אושר וטוב. יחד כולנו בדרכך נמשיך וננצח. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".