תאונה קטלנית שלשום בכביש 90: בן 63 נהרג בהתנגשות בין רכבו למשאית, דרומית ליהל בערבה. בת 58 שהייתה עמו ברכב נפצעה באורח בינוני. בתאונה נוספת אמש נהרגה אישה כבת 40 בכביש 531.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, 356 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023 – עלייה של כ־2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

במהלך שנת 2023 אירעו 333 תאונות דרכים קטלניות לעומת 319 תאונות דרכים קטלניות ב־2022 – עלייה של כ־5%. בתאונות הדרכים הקטלניות במהלך 2023 נהרגו 35 ילדים עד גיל 14 – המספר הגבוה ביותר בעשור האחרון.

עוד עולה מהנתונים כי 26 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו במהלך השנה – שיא של כל הזמנים. בנוסף, נהרגו שני רוכבי קורקינטים חשמליים ותשעה רוכבי אופניים רגילים. בשנה האחרונה גם נהרגו 75 אזרחים ותיקים בגילי 65 ומעלה בתאונות דרכים. מפילוח הנתונים עולה עוד כי 100 הולכי רגל ו־74 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים. מבין הנהגים שנהרגו, 41 היו נהגים צעירים (עד גיל 24), מתוכם 16 מהחברה הערבית.

באור ירוק ציינו עוד כי 49 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות משאיות, ו־29 נהרגו בתאונות במעורבות אוטובוסים. 16 נהגים ונוסעים נהרגו בתאונות דרכים ברכב מסחרי ומשאיות.

מהפילוח של נתוני ההרוגים בתאונות דרכים בערים, עולה כי במקום הראשון מדורגת תל אביב-יפו – 15 הרוגים. אחריה מדורגות בסדר יורד: ירושלים – 14, חיפה – 9, באר שבע – 8, בת ים – 8, אשדוד – 7, פתח תקווה – 6, נתניה – 6, ראשון לציון – 5 ובחולון, חדרה, בני ברק וטייבה – 3 כל אחת.

באור ירוק ציינו עוד כי 195 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בכבישים בין־עירוניים (55%) מכלל ההרוגים, 154 נהרגו בכבישים עירוניים (43%) מכלל ההרוגים ושישה בני אדם נוספים נהרגו בשטח.

"שנת 2023 היא שנת כישלון במאבק בקטל בדרכים, שנה שבה מספר ההרוגים לא רק שלא נהיה קטן - אלא גם עלה", אמר מנכ"ל אור ירוק, עו"ד יניב יעקב. "לדאבון לבנו, לא רק שמדינת ישראל מתנהלת ללא תוכנית לאומית רב־שנתית לצמצום ההרוגים בתאונות דרכים - היא גם מקצצת בתקציבים".