בית גיל הזהב תל אביב משיק בימים אלה את מיזם "כנפיים של זהב", קרן התנדבות לאומית לבני 65 ומעלה. קרן ההתנדבות כוללת מערך נרחב של עשרות מתנדבים בני הגיל השלישי, הפועלים יחדיו למען קהילות אחרות בתחומי רווחה, חברה וחינוך.

הקרן מפעילה מנעד רחב ומגוון פעילויות התנדבותיות, תוך מתן דגש על פעילויות מותאמות גיל, יכולות פיזיות ורגשיות, תחומי עניין ומיקום גיאוגרפי, בקבוצות או ביחיד. זאת, כדי לאפשר לכל אחד מחברי הקהילה למצוא משהו שהוא מתחבר אליו ויכול להתנדב בו - הכנת כריכים לילדים בבתי ספר, ביקורי חולים ופצועים בבתי חולים, פעילויות למען קהילות המפונים בבתי מלון, איסוף מזון וציוד לנזקקים, איסוף והכנת מארזים לחיילים, עזרה בהכנת שיעורי בית ועוד שלל פעילויות.

"קהילת בני הגיל השלישי היא קהילה עתירה בניסיון חיים, ידע וכישורים, ויש לה כל כך הרבה מה להציע. לכן היה זה אף טבעי להקים את 'כנפיים של זהב'. הקרן פתוחה לקהל הרחב, לכל מי שמלאו לו 65 ורוצה לקחת חלק ביצירת ערך, הירתמות למען האחר והובלה לישראל טובה יותר", אומרת חני שמש, מנכ"לית בית גיל הזהב תל אביב ויוזמת הקרן.

"חיפשנו דרך להביא את ניסיון החיים של האזרחים הוותיקים לידי ביטוי בפעילויות היומיומיות, והבנו שאנחנו לא רוצים להסתפק רק בדיירים שלנו, אם אפשר לפתוח זאת לכלל קהילת הגיל השלישי. חברי הקהילה, שכבר החלה לפעול, מספרים על תחושת משמעות גדולה עבורם - כשהם מרגישים בעלי ערך ומחוללים שינוי, וכשכולם יוצאים נשכרים".

בית גיל הזהב תל אביב הוא בית הדיור המוגן הראשון בישראל שנפתח לפני למעלה מ־40 שנה, והוא מזמין לקהילת המתנדבים את כל האזרחים הוותיקים בישראל.

להצטרפות חייגו ל־8275* או היכנסו לעמוד "כנפיים של זהב" באתר הבית של בית גיל הזהב והירשמו.