רבים הגיעו היום (שלישי) לבית משפחת עידן בראש העין לאחר שנודע שהבן, רס"ל במיל' שגיא עידן, בן ה-24, לוחם בגדוד 8208, נפל בתקרית הקשה ברצועה. שגיא הותיר אחריו הורים ואח המשרת בשירות סדיר. אלפים נכחו בחלקה הצבאית בבית העלמין בראש העין ללוותו למנוחות עולמים. בין הנוכחים היה שר הבטחון יואב גלנט, שהשתתף בהלוויה והניח זר בשם הממשלה.

לחמו בגבורה בקרב: סיפורי הנופלים באסון הקשה ברצועה
אסון כבד ברצועת עזה: 21 לוחמים נהרגו מפגיעה במבנים שקרסו ובטנק

סא"ל ישראל סבג ספד לו "אין לתאר במילים את הכאב על נפילתך. לאורך כל חודשי הלחימה בעזה הפגנת מקצועיות וחתירה למגע. נקראת לדגל והיית הראשון להתייצב. נעשה את כל שביכולתנו עד שנביא את השקט. נעשה הכל כדי לנצח. שגיא, השארת חותם ואנו נמשיך בדרכך. אני מצדיע לך".

חברו אלון מגנזי ספד לו בכאב: "שגיא, אחינו היקר והאהוב מי היה מאמין שנגיע לרגע שצריך להספיד אותך. שגיא אהב לתת ולעזור מבלי המחשבה לקבל תמורה. היית לנו משפחה, כתף תומכת ברגעים קשים. כמה שמחה הבאת איתך. איך אפשר לעכל שאתה איננו? נתגעגע לצחוק הממכר שלך. בשביעי לאוקטובר נסעת לקחת ציוד וירדת להילחם בעוטף בלי פחד ובלי לחשוב פעמיים. הלכת להגן על המדינה שאתה כל כך אוהב".

בת זוגו גל ספדה בבכי: "שגיא שלי. מאז השביעי באוקטובר נפגשנו פחות בגלל המילואים. אני יודעת שעשית משהו חשוב, שהגנת על המדינה. אבל אני רוצה להיות אנוכית קצת, אני רוצה אותך איתי. ביקשנו שנהיה זה של זו לכל החיים. נלקח ממני החבר הכי טוב. זה שמכיל ודואג ומוציא ממני את הכי טוב. נלקח ממני עתיד יפה. לימדת אותי מה זו אהבה, אהבה שלא ידעתי שאני יכולה להרגיש בכזאת עוצמה. אני מבטיחה לשמור עליה. אני אוהבת אותך מאמי שלי ומקווה שטוב לך".

אחיו, איתי, לוחם בשירות סדיר, דיבר על אחיו עם דמעות בעיניים: "אני לא יודע איך אני עובר עוד יום בלעדיך? בלי לקפוץ עליך כשאני חוזר מהצבא? בלי לראות אותך ולשמוע אותך? תמיד אתה ואני היינו חברים טובים, תמיד ביחד. הייתה בנינו אהבה גדולה. תמיד היה ברור שנהיה שם אחד בשביל השני. היה לנו המון צחוק. היה לך לב ענקי. היית עבורי מקור השראה. עזרת לי לקבל החלטות נבונות ותמיד שמרת עלינו ודאגת לי. אלי הגדול עכשיו אתה לא פה. מה יהיה לצידי כשאני אצטרך עזרה? היה חשוב שההורים לא ידאגו. לא סיפרת להם שנכנס לעזה, סיפרת רק לי. דאגתי לך. בתקופת המלחמה הקשר בנינו נתחזק. לשנינו היה ברור שאנחנו נלחמים על הבית. גם כשיכולת להשתחרר ממילואים, ואמא התחננה אליך שתצא, לא הסכמת. אמרת שאתה צריך לבצע את המשימה. הגנת על כולנו. לנצח אחי אזכור אותך תמיד".

אביו, אבי, ספד: "שגיא שלנו, בני בכורי. הבאת לנו אושר בהולדתך. תישאר לנצח בליבנו וננציח אותך לעד. צער השכול מהמלחמה הארורה הזו נגע גם בנו. חשבת על לימודים, חתונה והקמת משפחה. לא יאמן שנגדעת מאיתנו. אנחנו אוהבים אותך ומצדיעים לך".

אימו  לימור ספדה בבכי: "שגיא, הלב מסרב להאמין. הכנסת אור גדול לחיינו כשנולדת. זכינו ל24 שנים של אושר. יש חיים של לפני שגיא ואחרי שנולדת. ועכשיו יש חיים של אחרי שגיא. לא הכינו אותנו לחיים כאלה. היית קרן אור של כל המשפחה. תמיד דאגת לכולם. תמיד עזרת. אתה אח בכור מדהים לאיתי שלנו. תמיד דואג שלא יאונה לו כל רע, והרע הגיע אליך. לא שיתפת אותי בכל פעם כשהכנסת לעזה כדי שלא אדאג. ילד שלי, כמה אנחנו גאים באדם שהפכת להיות. אני מחבקת אותך ילד שלי חיבוק חזק כמו תמיד. יכולת להשתחרר מהמילואים בגלל תפקידך בעבודה אבל לא הסכמת. אמרת שצריך להשלים את המשימה. לעולם לא יהיה אותו הדבר בלעדיך. ננצור אותך בליבנו לעד. זו אהבה שלא תגמר לעולם. סליחה שלא הצלחנו לשמור עליך מהרוע שיש בעולם".

מוקדם יותר היום, אמו של שגיא סיפרה: "שגיא ילד עם לב ענק. סוג של קרן אור. החיוך שלו היה שובה לב.  הוא הקרין מהאור שלו על אדם שהוא פגש. היה שקט אבל מאוד רציני. מסמן מטרות וכובש אותן. היה אהוב על כל החברים שלו. היו סביבו המון חברים". 

עוד הוסיפה האם: "הוא אהב את הארץ הזו. בכל הזדמנות שהייתה לו הוא היה נושא דגל. חבר מהצבא סיפר לי ששגיא ראה דגל מונח על הרצפה באחד הבתים ההרוסים בעזה. הוא אמר לחבר: 'אני לא הולך לישון עד שאני עונד על הגג ומניף את הדגל'. גם הטירונות שלו הוא סיים עם הדגל על הגב שלו. הייתה לו אפשרות להפסיק את המילואים אבל היא לא הסכים, הוא אמר 'אמא, נתנו לי משימה ועד שהיא לא מושלמת אני לא חוזר. אני מסיים את המילואים כמו שצריך'. הוא היה כוכב במשפחה, היא היה המוביל. היה ילד גאווה".

יהי זכרם ברוך - הנופלים באסון ברצועה (צילום :אתר צה"ל)

21 לוחמים נפלו ביממה האחרונה כתוצאה מפגיעת רקטות RPG בטנק ובמבנה שקרס והוביל לקריסתו של מבנה נוסף על החיילים, כך התיר הבוקר לפרסום דובר צה"ל. מפרטים ראשוניים עלה כי כחלק ממשימת חיילי גדוד המילואים 8208 סמוך לכיסופים, נורו שני טילי RPG, שאחד מהם פגע בטנק ואחר במבנה. כתוצאה מהפגיעה במבנה התרחש פיצוץ אדיר שהוביל לקריסתו ולקריסת מבנה נוסף צמוד לו על הלוחמים.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס לשמועות הרבות בנוגע לאירוע, ואמר: "אנחנו ערים לחרושת השמועות שהייתה אתמול בנוגע לאירוע. אני רוצה להבהיר שאנחנו מפרסמים מידע מאומת, ורק לאחר שאנחנו מעדכנים את המשפחות. כך נמשיך לעשות. מאחורי השמועות יש משפחות שחוות את השעה הקשה ביותר, ואני קורא לנהוג באחריות ורגישות. למלחמה מחיר קשה וכואב מאוד. אנשי המילואים היקרים שהתייצבו לדגל הקריבו את היקר מהם לכל כדי שכולנו נוכל לחיות בביטחון".