חברת אל על יצרה שיתוף פעולה מתמשך עם "הקרן לרווחת נפגעי שואה", במסגרתו מתנדבים עובדי החברה בדרכים שונות עם שורדי השואה ותומכים באופן שוטף בפעילות הקרן. אמש התקיים אירוע לציון יום השואה הבינלאומי בקמפוס אל על, בו השתתפו שורדי שואה מכל רחבי הארץ עם בני משפחותיהם. לאור הסמיכות בין היום הבינלאומי לט"ו בשבט, האירוע התקיים בסימן צמיחה, וכלל בין היתר הרצאה מעוררת השראה של קברניט עופר אלוני, טייס אל על בדימוס, שאיבד את בתו לפני מספר שנים באסון צונאמי וסיפר כיצד ניתן לצמוח מטרגדיה אישית. המשתתפים המשיכו לסיור חווייתי במטוס אל על בהובלת קברניטי החברה ועוד. 

בין המשתתפים באירוע הייתה גם רבקה ברגר בת ה-86, שורדת שואה שעלתה לארץ בשנת 1950 מרומניה, ומתגוררת בקרית שמונה מאז. רבקה ובני משפחתה נרדפו על ידי הנאצים ונאלצו לעבור עשרות כפרים וערים שונות כדי לשרוד את זוועת השואה. מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, היא פונתה מביתה בקריית שמונה לרמת גן יחד עם בעלה משה (94), שחווה אף הוא את אימת הנאצים ברומניה. אביו של משה נשלח ל-5 שנות עבודה במחנות הכפייה ברומניה ובגיל צעיר משה נאלץ לעזוב את ביה"ס על מנת לעבוד כדי להשיג כמה פרוסות לחם וקצת תפוחי אדמה למשפחתו.

משפחת ברגר היא אחת המשפחות הוותיקות והשורשיות בקרית שמונה. בתם לאה, שגם היא פונתה מקרית שמונה, מספרת: "הם לא מדברים על העבר או משווים בין היום לאז, אך חוששים מסיטואציה בה לא יוכלו לשוב לביתם בצפון, אליו הם מאוד מתגעגעים. לדאגה הזו התווספה גם הדאגה לנכדם מתן, ששירת במילואים בצפון במשך יותר מחודשיים. לצד הדאגה, התחושה המשפחתית היא של גאווה גדולה עקב הידיעה שבניגוד למה שחוו בזוועות השואה, מתן וחבריו למילואים שומרים עלינו".

לדברי קברניט אילן פייר, טייס אל על ודור שני לשורדי שואה מפולין: "התרגשתי לארח את דור מייסדי ומקימי המדינה שלנו, שנטעו פה שורשים אחרי שחוו את הנורא מכל. דווקא העיתוי המיוחד השנה, שמחבר בין יום זיכרון לשנים כואבות וחשוכות בתולדות עמנו, לבין המלחמה על הבית, מחזק את הצורך לשמור על התקווה המשותפת לכולנו לצמיחה חדשה ולבלוב. ההמשכיות שלהם היא הניצחון של כולנו כעם".