במקביל למגעים לעסקה, משפחות החטופים ופעילים נוספים חסמו הערב (שני) את צומת עזריאלי בקריאה לשחרור קרוביהם בהקדם האפשרי. בהודעה נכתב: "הזמן נגמר! הסכנה לחיי החטופים גדלה מדקה לדקה. הצטרפו למשפחת קלדרון ולמשפחות חטופים נוספות, תביאו שלטים, תביאו מגאפונים".  

החשש מהסלמה והלחץ האמריקאי: מאחורי הקלעים של המגעים לעסקת חטופים
אחרי הפסגה בפריז לעסקת חטופים - הערכה: אלו הנקודות שנותרו במחלוקת

כזכור, לפני כארבע ימים בני משפחות חטופים חסמו לזמן קצר את איילון דרום עם שרשראות וגדרות, זאת בזמן שקבינט המלחמה מתכנס לדיון בתנאי עסקת החטופים. כמה דקות מאוחר יותר פינתה המשטרה את המוחים והנתיבים נפתחו לתנועת כלי רכב.  

כאמור, חסימת הצומת מתרחשת בצל המגעים המתקדמים בין ישראל לחמאס לעסקת חטופים נוספת. על פי דיווח "בסקי ניוז" מפי גורם המעורה בפרטים ישראל הסכימה למסגרת שגובשה אמש במהלך פסגת פריז, עם זאת בהמשך בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי "הדיווחים על העסקה אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל. ממשיכים עד לניצחון המוחלט". גם בחמאס הכחישו.

ב"סקי ניוז" שרטטו את מתווה שחרור החטופים המסתמן בהתבסס על פי מקורות אמריקאים ולפיו העסקה תתבצע כאמור במספר שלבים - בשלב הראשון נשים, קשישים וחטופים פצועים במקביל לעצירת הלחימה. במהלך הפסקת האש, יצטרכו חמאס וישראל להגיע להבנות על זהות המשוחררים בשלב הבא. בסך הכל צפויים להשתחרר בהסכם יותר מ-100 חטופים.

חשוב להדגיש כבר כעת - טרם ניתנה הסכמה מצד חמאס, אולם כעת הלחץ והכדור עובר לידיו של ארגון הטרור שבעבר התנה את שחרור החטופים בסיום המלחמה, דבר אותו מכנים בישראל "קו אדום". קודם לכן, בבית הלבן הביעו אופטימיות וטענו שיש "בסיס לעסקת חטופים נוספת". דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי הגדיר את השיחות "כבונות".