מכון פסגות מכשיר מאות מטפלים בשנה בבית הספר לפסיכותרפיה התנהגותית קוגנטיבית (CBT). החל מ־7 באוקטובר, אלפי עובדים ועובדות סוציאליים התגייסו והחלו ללוות ולסייע למאות אלפי אזרחים, ובהם מפונים, משפחות שכולות, משפחות של חטופים ואלו שחזרו מהשבי.

להתמודד עם הטראומה: המשחק שפיתחה מיכל דליות חולק לאנשי חינוך
שיתוף פעולה בין אל־על והקרן לרווחת נפגעי שואה

רבים מהמתגייסים למשימת תגבור הצוותים במערכת הציבורית מקרב העו"סים הם אף כאלו שיצאו לפנסיה והחליטו לגייס עצמם, במציאות שלא ידענו כמותה לפני 7 באוקטובר. למכון פסגות אלפי בוגרים ובוגרות שהחלו להתנדב גם הם בשטח, בהם גם חנה גן, עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית התנהגותית קוגניטיבית, בוגרת התוכנית של מכון פסגות, שיצאה לגמלאות והחליטה להרים את היוזמה ויצרה את החיבור בין שני הגופים.

ארבעה חודשים לתוך המלחמה, מאות אלפי אזרחים עדיין זקוקים לסיוע נפשי, לתמיכה, לליווי, כשברקע משרד הרווחה עודכן על קיצוץ של 78 מיליון שקל מהתקציב לשנת 2024.

המשמעות היא כי רבים האזרחים שלא יוכלו לקבל מענים נפשיים, מה שרק מטיל עוד אחריות על העובדים והעובדות הסוציאליים שנמצאים שם עבור האזרחים מתחילת הלחימה.

בפסגות מקיימים מתחילת המלחמה הכשרות מכוונות טיפול בטראומה לתלמידי תוכניות הפסיכותרפיה ובוגריה, הכשרות ממוקדות פרוטוקולים מגוונים לעבודה עם טראומה ועוד.

לאחרונה הועברה השתלמות בהתנדבות לכ־130 עובדים ועובדות סוציאליים על הטיפול בהפרעת חרדה כללית, השתלמות מוצלחת שזכתה להערכה רבה מצד הנוכחים והנוכחות, ובמכון פסגות כבר נערכיםלקראת השתלמות נוספת.

תמי עישר, עו"סית, פסיכותרפיסטית מומחית טיפול בטראומה, חרדה ודיכאון ומנהלת מכון פסגות, מספרת: "שיתוף הפעולה עם איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים הוא משמעותי ביותר, מאחר שהם אלו שמובילים את הסיוע והליווי הנפשי החל מ־7 באוקטובר. ההתגייסות הייתה עוד באותו היום והמשיכה למלונות המפונים, למענים ברשויות המקומיות, דרך עמותות ועוד. כעת, שלושה חודשים לתוך הלחימה, אנחנו מאפשרים להם לרכוש עוד ידע ועוד כלים טיפוליים על פי הגישה שעל בסיסה מושתת מכון פסגות, שהוא גם גוף מוכר להכשרות".