קואליציית הילידים למען ישראל הכריזה על פתיחת שגרירות ילידים בירושלים במוזיאון ידידי ישראל. שגרירות הילידים בירושלים היא פרויקט בינלאומי שמטרתו להביע את תמיכתם העמוקה והחזקה של מנהיגים ילידים מכל רחבי העולם: סינגפור, טייוואן, סמואה, סמואה האמריקאית, הוואי, טהיטי, קלדוניה החדשה, איי שלמה, אוסטרליה, פפואה ניו גיני ( גינאה החדשה), איי קוק, טונגה, פיג'י, צ'יפים אינדיאנים וצ'יפים עליונים מדרום אפריקה.

קפיצה של מיליון כניסות: עיריית ירושלים חושפת את נתוני הגלישה באתר העירייה
שיתוף פעולה בין אל־על והקרן לרווחת נפגעי שואה

ד"ר מייק אוונס - ממנהיגי האוונגליסטים הגדולים בעולם, מייסד מרכז מורשת ידידי ישראל, סופר שאחראי לרבי מכר ברשימת הניו יורק טיימס, מחברם של 118 ספרים שנקראו על ידי 38 מיליון איש ומועמד לפרס נובל לשלום על תרומתו במאבק באנטישמיות, מציין: "המרכז מורשת ידידי ישראל הוא פלטפורמה ציונית המוקדשת למאבק באנטישמיות וב-BDS, שמטרתו העיקרית היא תמיכה בעם היהודי ומדינת ישראל. החיבור לקואליציית הילידים הוא טבעי ומובן מאליו, ואני מאושר מהעובדה שהמקום בו תפעל השגרירות הוא מרכז ידידי ישראל במרכז ירושלים. אני מברך את ראשי קואליציית הילידים על ההחלטה לפתוח שגרירות בירושלים ומודה להם על תמיכתם בישראל, במיוחד בזמנים אלו".

סגנית ראש עיריית ירושלים, גב' פלר חסן-נחום, שהובילה את היוזמה יחד עם ראשי קואליציית הילידים מציינת: "אנו אסירי תודה להנהגת קואליציית הילידים על תמיכתה העקבית ועל הסולידריות שהיא מבטאת עם ישראל, במיוחד בתקופת מלחמה. העם היהודי הוא העם הילידי של ישראל ולכן אנו נרגשים מהתמיכה של קהילת העמים הראשונים העולמית".

לדברי ד"ר שרי טרוטר, מייסדת-שותפה בקואליציית הילדים ואחת מיוזמות הפרויקט של הקמת השגרירות: "האנטישמיות עלתה מדרגה באופן חסר תקדים בשבועות מאז ה-7 באוקטובר. העמים הילידים מכירים בעם היהודי כילידים בארץ ישראל. יתרה מכך, רבים רואים בישראל ביטוי מעורר השראה ואמיתי של  הגדרה עצמית במולדת האבות. אנו מאמינים שזה הזמן הנכון להשיק את השגרירות על מנת להעביר מסר חזק של סולידריות מצד העמים הילידים ברחבי העולם, שאנו מכירים ביהודים כילידי ישראל ועומדים איתם במאבקם נגד הכוחות המבקשים את חיסולם".

שגרירות קואליציית הילידים IEJ תהפוך למרכז של העמים הילידים המבקרים בישראל וביטוי מוחשי לתמיכתם. שגרירות קואליציית הילידים תתמוך באמצעות פרסום מאמרים אקדמאיים על מנת להגיב לנרטיבים כוזבים. שגרירות קואליציית הילידים לא תתיימר לשמש כנציגתה הרשמית של אף מדינה, שתארח את העמים הילידים. היא תעסוק ביוזמות חינוכיות ותרבותיות ובפרויקטים בעלי השפעה הדדית.