רס״ן (מיל׳) נצר שמחי ז"ל, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. הוא היה בן 30 בנופלו, ממסד, ושירת כקצין לוחם בגדוד 87, חטיבת המחץ (14). בתיכון כדורי שבו למד ספדו לו הבוקר (רביעי). 

הותר לפרסום: שלושה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה
"איפה שצריך, נהיה": הרמטכ"ל בהתייחסות ראשונה לחיסול בבית החולים בג'נין

"הורי תיכון כדורי היקרים שלום, בצער רב ועמוק קיבלנו הודעה כואבת מאוד, כי נצר היקר, בנה של שחר שמחי מורה ומחנכת יקרה בכדורי, נפל בקרבות בעזה. נצר שמחי ז"ל הוא בוגר כדורי מחזור ע"ד. אנו מחבקים את שחר ואת כל המשפחה באבלה הכבד", נכתב. 

במועצה בה התגורר הספידו אותו בכאב: ״מועצה אזורית הגליל התחתון מרכינה ראש על נפילתו של רס"ן נצר שמחי ז"ל בקרבות הגבורה על הגנת המולדת. במהלך הקרב, פעל נצר בגבורה רבה ובאצילות נפש כאשר חילץ את חבריו תחת אש תופת של האויב. נצר נישא לאחרונה לבחירת ליבו קורל, ועם פרוץ הקרבות ב-7 באוקטובר שב ארצה מירח הדבש כדי להתגייס להגנת הארץ. נצר הותיר אחריו זוג הורים, אחות ורעייה - בן 30 היה בנופלו. יהי זכרו ברוך״. 

דור הרחול, חבר ילדות קרוב שגדל עם נצר וגם העביר איתו את שירותו הצבאי יחד, סיפר אודותיו ל״מעריב״: ״נצר היה לוחם וקצין מהטובים שהיו לחיל השריון. מעבר למקצועיות, כל הפקודים שלו וכל מי ששירת איתו - היה מאוהב בו. כחבר, הוא היה כזה ששם את הלב שלו על השולחן, תמיד רואה את טובתך לפני טובתו. היה לו חוש צדק אדיר ויושרה פנימית כזאת שסוחפת אותך אחריו - ועושה את כל הסובבים אותו טובים יותר. קשה לי לתאר כמה אנחנו בהלם - וכמה האבדה הזאת ענקית״.

השר לשעבר יועז הנדל שלחם עמו בעת ששירת בשירות מילואים, ספד לו גם כן, ושיתף סרטון מרגש עמו: "איזה כאב. אחד האנשים שהכי חדרו לי ללב. לא סיימנו את השיחה נצר". בסרטון עצמו נשמע נצר ז"ל אומר כי "יש לי את הזכות לשרת בשבועיים האחרונים עם בן אדם נהדר, יועז". הנדל משיב בסרטון: "ואני רוצה להגיד לכם על נצר, שמבלה איתי בירח הדבש שלו".