מזג האוויר הגשום והקר צפוי להימשך גם בימים הקרובים, כך על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן. היום (חמישי), בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם מקומי ובמישור החוף צפוי גשם לפרקים, מלווה בסופות רעמים בודדות.

ביום שישי, צפויים גשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים בודדות, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. קיים חשש קל משטפונות בנחלי הדרום והמזרח ויוסיף להיות קר מהרגיל לעונה. בשבת, בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם מקומי וייתכנו סופות רעמים יחידות. יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה. ביום ראשון, בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גם מקומי. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, אך עדיין הן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

המשקעים הרבים שירדו בימים האחרונים הביאו למראות מרהיבים של זרימות ערות בנחלים ובמפלים בגליל העליון וברמת הגולן. על פי נתוני רשות המים, מפלס הכנקרת רשם עלייה חדה של 15 ס"מ ביממה האחרונה. זאת, בעקבות המשקעים הרבים והזרימות בנחלים.

עוד ציינו ברשות המים, כי בירדן היה שיא זרימה לעונת הגשמים הנוכחית. בחרמון ובמקומות הגבוהים בצפון רמת הגולן ירד שלג והנופים הפכו ללבנים ומרשימים.

מפל סער, רמת הגולן (צילום :שימי בנימין, החברה להגנת הטבע)

מאתר החרמון נמסר, כי גובה השלג במפלס התחתון כבר הגיע למטר ובמפלס העליון גובה השלג עמד אתמול על 1.30 מטר. אבל הנף הלבן של החרמון המושלג, שנראה למרחקים, מעורר מראות חורף מאירופה, אבל אתר החרמון סגור, בשל המצב הבטחוני.

"אנחנו רואים את החרמון הלבן ושומעים את הבומים של המלחמה, אבל לא יכולים להגיע לחרמון", סיפרה תושבת המתגוררת בקיבוץ בגליל העליון.

כאמור, השלג ממשיך לרדת בצפון הארץ, ואתר החרמון מכוסה בשכבת שלג לבנה ורכה. נכון לאתמול נערם במפלס התחתון של האתר כמטר אחד של שלג, ובמפלס העליון 1.6 מטרים. בימים כתיקונם, היה האתר עמוס במשפחות וגולשים, ובכבישים שמובילים אליו היו נחסמים בפקקי הענק. 

אתר החרמון (צילום: אתר החרמון)
אתר החרמון (צילום: אתר החרמון)

אתר החרמון (צילום :אתר החרמון)

בשל ההסלמה בצפון מאז שבעה באוקטובר, נסגר האתר למבקרים, ולנו נותר רק להביט בתמונות הקסומות שצולמו באתר – ולקוות שימים שקטים יותר יגיעו לפני שהחורף הישראלי הקצרצר יעזוב את מחוזותינו.

בחסות המלחמה בצפון, אתר החרמון ברמת הגולן נאלץ להישאר סגור בעונת השיא שלו. גובה השלג באתר בשיאו - במפלס התחתון כ-1 מ' שלג, ובמפלס העליון כ-1.60 מ'. ״זו עונת השיא שלנו, אנחנו ובעלי העסקים באזור מחכים כל השנה לחורף, ולמאות אלפי המבקרים שמגיעים בשיא השלג״, אומרת מירי ענבר, דוברת אתר החרמון. ״האתר לא בפעילות כבר מה-7 באוקטובר, באותו יום קיבלנו צו סגירה, והוא נהפך להיות מוגדר כשטח צבאי סגור ולצרכים מבצעיים בלבד. את רוב העובדים הוצאנו לחל״ת, ונשאר צוות מצומצם לעבודות תחזוקה. אמנם יש אנשים שבכל זאת מנסים להגיע ולהיכנס לאתר כאילו אין מלחמה, אך חשוב לנו להדגיש שהכניסה אסורה. מראה השלג שמכסה את ההר כל כך יפה, אך בו זמנית עצוב מאוד שריק״.

שלג בחרמון (צילום: אתר החרמון)
שלג בחרמון (צילום: אתר החרמון)

שלג בחרמון (צילום: אתר החרמון)
שלג בחרמון (צילום: אתר החרמון)

שלג בחרמון (צילום: אתר החרמון)
שלג בחרמון (צילום: אתר החרמון)

שלג בחרמון (צילום: אתר החרמון)
שלג בחרמון (צילום: אתר החרמון)