משטרת מחוז ירושלים בפיקודו של ניצב דורון תורג'מן, נמצאת בעיצומה של היערכות לקראת הרמדאן, ברקע המלחמה ומתוך הכרה כי מדובר בתקופה הנפיצה והרגישה ביותר. מאז דצמבר, החלו במחוז ירושלים בקיומן של ישיבות הערכות מצב ותכנונים מקדמיים בכל הקשור לחודש הרמדאן שיחל השנה ב- 10 במרץ ויסתיים ב -9 באפריל.

"הומניטרי רק תמורת הומניטרי": את העימות הזה בין בן גביר לנתניהו לא צפינו
סיום המלחמה? גלנט: "כדי להכריע את החמאס חייבים להגיע לרפיח"

שאיפת המשטרה היא לאפשר עלייה להר הבית במועדים והזמנים המאושרים תוך הקפדה על בידוק וביקורת מרבית. כמו כן, בנוגע לכוונות של חברי כנסת, שרים ואישי ציבור משני המגזרים לעלות להר בתקופת הרמדאן יפעלו במשטרה בהתאם לנוהל השכיח ולפיו על אותו גורם להגיש בקשה מסודרת מבעוד מועד, ובקשה זו תיבחן על ידי המשטרה וגורמי הביטחון בהתחשב להערכות מצב נכון לאותו מועד וכן למידע  מודיעיני.

איתמר בן גביר בהר הבית (ארכיון, צילום: מינהלת הר הבית)
איתמר בן גביר בהר הבית (ארכיון, צילום: מינהלת הר הבית)

גם למפקד מחוז ירושלים ניצב תורג'מן ולמחוז כולו ברור, כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הממונה על המשטרה לא יוותר על עלייה בהר הבית כך שהפרמטרים שיקבעו יהיו תואמים ושווים לכל איש ציבור. כאמור, ההיערכות תעודכן ממש מידי יום עד לקבלת תוכנית מובנית שתאושר על ידי מפקד המחוז ניצב תורג'מן ותובא לאישורו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי

גורם במשטרה מסר כי "עוד מוקדם לסיכומים אבל במחוז כבר החלו בהיערכות ובהחלט ערים לכך שמדובר בתקופת מלחמה והרגישות היא גבוהה. המחוז ייערך בהתאם עם כוחות מתוגברים ובסיוע של מג"ב וכוחות ביטחון נוספים".