העיתונאי בן כספית, תקף היום (שבת) את בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, לאחר שזה האשים ברשת הטלגרם את תפקוד חיל האוויר במחדל הטבח בתחילת חודש אוקטובר האחרון. "הבטלן הקטן התעורר. מאשים את חיל האוויר שיש לנו 256 חטופים כי לא הפעיל 'נוהל חניבעל'", כתב כספית. 

תקרת הזכוכית האיראנית: האם בטהרן החלו סוף סוף לחשוש מישראל?
חוששים מטבח נוסף: בדרום משבחים את כיתת הכוננות שירתה בפורצים

עוד הוסיף כי "מעבר לזה שמדובר בשטויות של מי שלא מבין איך מופעל ופועל חיל האוויר, הוא בעצם חושב שהיה צריך להרוג את כל הנחטפים עם החטופים (זו המשמעות המעשית של נוהל חניבעל באמצעות מטוסי קרב). מדובר בחלאה".

בתוך כך, עיתון "הטלגרף" הבריטי פרסם אתמול צילומי לווין מארבעה מקומות באזור גבול ישראל-עזה, וזאת לאחר שישראל הואשמה ביצירת "אזור חיץ" שישמש כרצועת ביטחון של קילומטר. בתמונות הלווין שנותחו, מוצגים יותר מאלף מבנים שנהרסו ברצועה ומתמקדים בבית חאנון, שג'אעיה, אל-בורייג, ח'אן יונס.

עמר דנק, סא"ל במיל' בחיל האוויר, סותר את טענותיו של יאיר נתניהו

תקיפת עמדת התצפית של החיזבאללה (צילום :דובר צה"ל)

לפי המגזין, גורמים ישראלים רשמיים אמרו לכתבים "שלא לציטוט" כי הצבא בוחן יצירת אזור ביטחון חדש כדי למנוע תקיפות חדשות. לפי המגזין הדיווחים ברשתות התקשורת בארץ מסבירים שההריסה תשפיע על כל הבניינים במרחק כקילומטר מהרצועה, והמבנים היחיד שלא יהרסו יהיו מבנים השייכים לאו"ם או שנבנו מכספי האיחוד האירופי. עוד לפי המגזין, ההרס באזור בחלק מאזורי הגבול המתוארים כ"חיץ", הגיע ל-75 עד 100 אחוזים.