לראשונה, בני משפחה של שורדי המסיבה בעוטף, שחוו את הטרור האיום, ייפגשו כדי לדבר על האתגרים בשיקום בני משפחתם ולקבל כלים להתמודדות עם השינוי שנכפה עליהם. זה יקרה ביום שישי הקרוב, 9 בפברואר, בבית דני בתל אביב, ביוזמת עמותות איכות בשיקום ולב בטוח.

כך המלחמה פוגעת בבריאות נהגי האוטובוסים בישראל

במסגרת הכנס, יקבלו בני המשפחות מאנשי מקצוע כלים לתקשורת טובה יותר עם השורדים, מרחבי שיתוף ושיח בטוחים ומידע על מיצוי זכויות. מאז אירועי השבת השחורה, ליוותה עמותת לב בטוח כ־2,500 שורדים, של־700 מהם ניתן טיפול ארוך טווח על ידי מטפלים שמתמחים בעבודה עם חוויות טראומטיות ומזעור נזקים פסיכודליים.

העמותה הוקמה ב־7 באוקטובר על ידי אנשי טיפול מקהילת הטראנס, שבמשך שנים מפעילים את המרחבים הבטוחים במסיבות ובפסטיבלים, במטרה להעניק סיוע רגשי מיידי. בעמותה פעילים כ־400 פסיכולוגים קליניים, פסיכותרפיסטים, פסיכיאטרים, מטפלים בהבעה ויצירה ועובדים סוציאליים קליניים, בעלי ניסיון רחב בחוויות טראומטיות קשות.

מרכזי יה"ל של עמותת איכות בשיקום מלווים בני משפחה של אנשים המתמודדים עם השלכות והשפעות של אירועים טראומטיים. העמותה מסייעת למשפחות של מתמודדי נפש בכל ימות השנה, ומאז 7 באוקטובר נותנת מענה קבוצתי, פרטני, פיזי ומקוון למשפחות של ניצולים, מפונים ולוחמים. בתקופה זו, חווה העמותה עלייה של 50% בפניות לסיוע נפשי ו־30% בפניות לשירות.

אחד האבות שפנה לקבל סיוע מספר: "הייתי שעות עם הבן שלי בטלפון, כשאני שומע יריות ולא יודע אם ישרוד. תודה לאל הוא חזר הביתה, אבל החיים השתנו מאז ואנחנו עוד מנסים להבין איך לעזור לו להשתקם. זה לא פשוט, הוא לא עובד עדיין, חזר לגור כאן. יש לו התקפי זעם והרבה קושי, אבל הוא בטיפול וגם אנחנו, ונעבור את זה ביחד".