הבחירות לרשויות המקומיות, שיתקיימו ב־27 בפברואר אחרי שנדחו פעמיים בעקבות המלחמה, נדחקו מהכותרות. אולם במטות הבחירות של המתמודדים והרשימות נכנסו להילוך גבוה, וחלק מהמתמודדים חוששים מאחוזי הצבעה נמוכים, מה שעשוי לחזק רשימות קטנות.

בתל אביב מסתמן מאבק שקול בין ראש העירייה רון חולדאי לשרה לשעבר אורנה ברביבאי, המתמודדת בתמיכת יש עתיד. ואילו בחיפה מקבלת ראש העירייה עינת קליש רותם אחוזי תמיכה בודדים, ומי שמוביל הוא ראש העירייה לשעבר, שאותו היא הדיחה בבחירות הקודמות – יונה יהב.

יום הפקודה של הרשויות המקומיות - עלינו לסמוך רק על עצמנו | דעה
סמכויות השלטון המקומי מוגבלות והגיע הזמן לשנות זאת | ד"ר אסתר לוצאטו

כך עולה מממצאי סקר "מעריב" שנערך על ידי לזר מחקרים - בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All - בתל אביב, בחיפה ובירושלים.

עם זאת, לנוכח ריבוי המתמודדים, ייתכן שאף אחד מהם לא יחצה את רף ה־40% הדרוש ויתקיים סיבוב שני, שבו יתמודדו שני המתמודדים שיסיימו ראשונים. לפי הסקר, מבין שלושת ראשי הערים המכהנים, מצבו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון הוא הטוב ביותר, והוא מוביל בפער משמעותי על פני מתחריו. אולם מהסקר עולה עוד כי תושבים רבים עדיין לא החליטו עבור מי להצביע. לכן במטות הבחירות יתמקדו בקולות הצפים ובהמרצה לצאת ולהצביע.

על פי סקר "מעריב", חולדאי מקבל 36%, וברביבאי 30%. צלנר מקבל 5% ובדראן – 1%. בקרב בעלי הדעה בתל אביב מקבל חולדאי 49% וברביבאי 42%. יובל צלנר מקבל 7%, ואמיר בדראן 2% בלבד.

28% מכלל המשיבים השיבו שאינם יודעים או טרם החליטו - ונראה שהם שיכריעו את גורל הבחירות בעיר ללא הפסקה.

בסקר, שנערך בין 2 ל־5 בפברואר, השתתפו 450 משיבים, המהווים מדגם מייצג של תושבי תל אביב-יפו מגיל 17 ומעלה.

טעות הדגימה המרבית עומדת בסקר על 4.6%.