במהלך מבצע החילוץ בלב רפיח שהיה הלילה (שני) בלב רפיח אשר במהלכו חולצו החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר אשר נחטפו על ידי חמאס, פרסם דובר צה"ל תיעודים חדשים מהמבצע. כמו כן, עולה כי רק שלוש שניות חלפו מהרגע שבו פוצץ המטען בכניסה לבית בו שהו החטופים ועד הרגע שנשמעו בקשר לוחמי הימ״מ שחילצו אותם.

חתנו של החטוף ששוחרר: "הוא אפילו לא שכח שיש לי יום הולדת היום"
החילוץ הדרמטי ברפיח: זה האלמנט הקריטי שאפשר את הצלחת המבצע

צפו בתיעוד החילוץ:

תיעוד מרגע חילוץ החטופים ברפיח (צילום :דובר צה"ל)
צילום אוויר ממבצע החילוץ ברפיח של החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר
כאמור, במהלך המבצע הכוחות הגיעו ליעד בצורה חשאית סביב השעה 1:00 בלילה, וביצעו פעולה מורכבת מאוד על מתחם בניין - בקומה השנייה שבה הוחזקו החטופים. זו הייתה עבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גדולה, מודיעין אינטימי. כשהכוחות הגיעו לשם - התבצעה פריצה לתוך המבנה, בבתים ליד היו חמושים שומרים, בתוך הבית היו 3 מחבלים ששמרו על החטופים.  הכוחות הסתערו לתוך המבנה בפריצה חמה בהפעלת מטען, כי הדלת הייתה נעולה. הם נכנסו לתוך המבנה, שלפו את שני החטופים (בני 61 ו-70) החוצה מהמבנה. 
תיעוד ממצלמות לוחמי שייטת 13 ממפגשם הראשון עם החטופים (צילום :דובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבצע: "אנחנו ביום של שמחה שמהולה בעצב. שמחה על השחרור של חטופינו ועצב על נפילת לוחמינו. אבל אני רוצה להגיד לכם שהשחרור של לואיס ושל פרננדו זהו אחד ממבצעי החילוץ המוצלחים בתולדות מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקרו היום עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מג"ב ביחידת הימ"מ ופגשו את הלוחמים ומפקד היחידה תנ"צ ח'.

"אנחנו ביום של שמחה שמהולה בעצב. שמחה על השחרור של חטופינו ועצב על נפילת לוחמינו. אבל אני רוצה להגיד לכם שהשחרור של לואיס ושל פרננדו זהו אחד ממבצעי החילוץ המוצלחים בתולדות מדינת ישראל. לפני כמה ימים שהביאו לי את המבצע לאישור ואישרתי אותו. אחר כך כמה שעות אחרי חשבתי על שלושה דברים: אחד, חשבתי על קדושת המשימה. שתיים, חשבתי על הסיכונים מול הסיכויים, והיו סיכונים. שלישית, חשבתי עליכם, על הלוחמים. חשבתי מה יקרה ברגע המכריע, כי מנסיון אני יודע, שברגע הפריצה הפער בין ניצחון לאסון הוא מילימטר. ב-01:40 לפנות בוקר, אני רואה אתכם שמים את המטען וכעבור שניות אני שומע "החטופים בידינו". חיסלתם את החוטפים, את המחבלים, עשיתם את דרככם חזרה לארץ ללא פגע - מבצע מושלם, ביצוע מושלם. אני רוצה להגיד לכם: אני כ"כ גאה בכם. אני גאה בכם, בשב"כ, בצה"ל. עבדתם כמכונה משומנת. אתם הלוחמים פשוט הכי טובים שיש. באתי הנה להגיד לכם את זה ולהצדיע לכם בשם כל אזרחי ישראל. אתם הכי טובים בעולם. מברוק!", אמר נתניהו ללוחמים.

מצורף צילום אווירי מתקיפות כלי טיס של חיל אוויר בעת המבצע

בתוך כך, גפן סיגל-אילן, בתה של קלרה מרמן, התראיינה היום לכאן 11 וסיפרה על מצבם של פרננדו מרמן ולואיס הר ששוחררו משבי החמאס במבצע הירואי של כוחות הביטחון: "אנחנו מתרגשים שהם חזרו אלינו, זה עדיין לא שלם כי יש 134 אנשים שצריך לשחרר. קיבלתי שיחה מאחותי, ואני עונה לשיחה והיא אומרת 'גפן, ננו ולואיס חזרו, צריך לנסוע לבית החולים', זו הייתה נסיעה ארוכה, וראינו שהם בסדר, חיבקנו אותם, זה לא ייאמן, אני מודה לכל מי שהשקיע ועשה הכול כדי לשחרר אותם".

"אנחנו לא שואלים אותם הרבה שאלות, מספרים להם קצת על מה שאנחנו עוברים ועברנו, נותנים להם זמן להתאושש. הם היו מודעים למה שקורה במדינה ב-7 באוקטובר, הייתה עליהם מלחמה פסיכולוגית נון-סטופ. פרננדו סיפר לי שאמרו לו שכולם חזרו לשגרה ולא מחפשים אותם. אבל אחד לשני הם אמרו 'אל תאמינו לזה'. הם חיזקו אחד את השני", אמרה.

פרננדו מרמן  (צילום: דובר צה''ל)
פרננדו מרמן (צילום: דובר צה''ל)

לסיום, הדגישה: "אנחנו מחכים לכל שאר החטופים, לא נעצור עד שכולם יחזרו". 

עוד התראיינה בראיון לרויטרס: "אני רוצה להודות לכל האנשים שעשו את כל המאמצים כדי להציל אותם. אני רוצה להשתתף בצער המשפחות שאיבדו את בניהן הלילה. אני רוצה לומר שהם בסדר, הם הולכים, קצת רזים יותר בהשוואה ליום שבו נחטפו. הם קצת חיוורים, אבל הם מדברים והם בסדר. הם שמחים על כך שהצילו אותם. אנחנו רוצים שכל החטופים ישוחררו, ונילחם בשביל זה. נעשה כל מה שאפשר בשביל לעצור את פשע המלחמה הזה".

החטופים ברגעי האיחוד עם משפחתם (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
החטופים ברגעי האיחוד עם משפחתם (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"שמעתי על החדשות הבוקר ומיהרתי לבית החולים כדי להיות עם המשפחה שלי. זה היה מאוד מרגש לראות, לחבק ולהרגיש אותם. זה הרגיש כמעט לא אמיתי. הדוד שלי שאל על בתי שחגגה את יום ההולדת שלה ב-6 באוקטובר. היא קנה לה אופניים קטנים, עכשיו היא קצת גבוהה יותר. יש לנו חברים שעדיין נמצאים בידי חמאס ונעשה הכל כדי לשחרר אותם, ואנחנו רוצים שזה יקרה מוקדם ככל האפשר".

רגעי האיחוד של החטופים עם בני משפחותיהם (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
רגעי האיחוד של החטופים עם בני משפחותיהם (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')