ישראל פריי מעורר שוב סערה. העיתונאי התייחס למבצע החילוץ הדרמטי ברפיח של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר, וטען באופן בלתי נתפס כי יש להודות לארגון הטרור חמאס. 

אחרי המהפך של חני נחמיאס, הגיעה החזרה בתשובה של כוכבת שנות ה-90
גלנט מזנק, והוא לא היחיד: סקר מצא - אלו השרים הפופולריים בתוך הליכוד

"'מצבם מוגדר טוב', תודה לאל", כתב. עם זאת, הוסיף: "אולי גם למי ששמר עליהם בתנאים סבירים בניגוד לסיפורים האפלים ששיווקו לנו על עינויים והתעללויות. אמן וישובו כל החטופים והאסירים לביתם בשלום".

מוקדם יותר, דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, עדכן בפרטי המבצע: "הלילה ביצענו מבצע חילוץ מוצלח שבו חילצנו את פרננדו סימון מרמן ואת לואיס הר שנחטפו מניר יצחק (משפחת ליימברג-הר). מצבם טוב. הם נמצאים כרגע בבדיקות רפואיות בבית החולים שיבא. שניהם הוחזקו ע״י חמאס ברפיח. המבצע נוהל מחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב״כ ובוצע ע״י לוחמי הימ״מ והיחידה המבצעית של שב״כ. 

המסגד שהופצץ ברפיח במבצע לשחרור החטופים (צילום :רשתות ערביות)

הכוחות הגיעו ליעד בצורה חשאית סביב השעה 1:00 בלילה, וביצעו פעולה מורכבת מאוד על מתחם בניין - בקומה השנייה שבה הוחזקו החטופים. זו הייתה עבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גדולה, מודיעין אינטימי.

כשהכוחות הגיעו לשם - התבצעה פריצה לתוך המבנה, בבתים ליד היו חמושים שומרים, בתוך הבית היו 3 מחבלים ששמרו על החטופים. הכוחות הסתערו לתוך המבנה בפריצה חמה בהפעלת מטען, כי הדלת הייתה נעולה. הם נכנסו לתוך המבנה, שלפו את שני החטופים (בני 61 ו-70) החוצה מהמבנה.