אוריה יחבס דודה של ירדן ביבס מגיבה הערב (שלישי) בכנס מקצועי של העמותה למען הילד בגיל הרך וקרן רש״י שהתקיים באוניברסיטת ת״א על דבריו של שר האוצר סמוטריץ' שאמר כי ״החזרת החטופים לא הכי חשוב״.

סמוטריץ' אמר ש"החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב", הותקף והבהיר

אוריה יחבס: ״החזרת החטופים זה הדבר הכי חשוב, אי אפשר לקום במדינת ישראל ולהיחטף מהבתים שלנו עם פיג׳מות והמדינה לא תחזיר אותנו זה לא יעלה על הדעת, את זה אני אומרת לך סמוטריץ'״.

הערב התקיים כנס מדיניות חירום ראשון מסוגו בשיתוף פעולה של "העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך" ו"קרן רש"י" באוניברסיטת תל אביב בהנחייתה של כתבת החינוך ליאור ורוצלבסקי.

בכנס הוצגו מיזמים שהופעלו למען ילדי גיל הרך במהלך המלחמה ביוזמת גופים ציבוריים ופרטיים, זאת לצד מחקרים עדכניים שדנו בתפקוד ההורים, המסגרות ומערכת החינוך בתקופה זאת.

הגיל הרך בישראל בימי מלחמה (צילום: שירן פרץ יחסי ציבור)
הגיל הרך בישראל בימי מלחמה (צילום: שירן פרץ יחסי ציבור)

צולם מתוך מתוך פאנל "ילדים בשבי": בהשתתפות מור דקל, יו״ר העמותה למען הילד בגיל הרך, אוריה יחבס דודה של ירדן ביבס, אלה מור דודה של אביגיל עידן שחזרה מהשבי, ד״ר נועה זיו רופאת ילדים בכירה ביה״ח שניידר, ד״ר רוני ברגר פסיכולוג קליני בכיר אוניברסיטת ת״א.

מור דקל, יו״ר העמותה למען הילד בגיל הרך ממארגנות הכנס: ״יריית הפתיחה ליציאה לפעולה למען הגיל הרך! המסקנה שיצאנו מהכנס - הילדים וכל החטופים צריכים לחזור עכשיו! כל המחקרים שהוצגו בכנס והשטח שדיבר מדם ליבו הוכיחו עד כמה חשיבות לאומית יש לתקציב ייעודי לגיל הרך, להשקעה במבוגרים שסובבים את הילדות והילדים ההורים והצוותים החינוכיים. הגיל הרך במלחמה ואנחנו נמשיך לפעול ולא נרפה עד שהתחום יקבל את הפרופסיה והמעטפת שכולם זקוקים לה. כל שקל שנשקיע בשנים הראשונות של הילדים הם רווח עצום לחברה ולמדינה שאנחנו צריכים לשקם היום ומחר״.