אחרי ארבעה וחצי חודשי מלחמה, נראה שהתסכול בקרב תושבי רצועת עזה מחמאס גובר, זאת כאשר עוד ועוד תיעודים של הפגנות נגד ארגון הטרור מתפרסמים ברשתות החברתיות.  

קריאות נגד סינוואר והנייה: המחאה הלילית של תושבי עזה נגד חמאס
דורשים להחזיר את החטופים לישראל: המחאה החריגה בעזה נגד חמאס | צפו

בתיעוד שפורסם היום (חמישי) בכאן 11, נראה מפגין תושב עזה זועם ויוצא נגד הארגון: "לא רוצה חטופים, מלחמה ושום דבר שחמאס עושה. אם זה מוצא חן בעיניהם, אהלן וסהלן, אם לא - שיעזבו אותנו. חמאס יורה על אנשים רעבים, אין להם בושה. רוצים שלום ושהילדים שלנו ילכו לבתי ספר".

כזכור, תושבי העיר ג'באליה שבצפון רצועת עזה והעיר רפיח שבדרום הרצועה יצאו הלילה להפגין נגד חמאס. מאז שהחלה המלחמה אירעו מספר הפגנות של תושבים עזתים נגד ארגון הטרור, אך עדיין מדובר באירוע חריג למדי.

בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות הפלסטיניות, מתועדים תושבי הערים כשהם קוראים קריאות נגד מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, ונגד ראש הלשכה המדינית של הארגון אסמאעיל הנייה, שממשיך לחיות בארמון הפאר בקטאר. המפגינים זעקו גם לסיוע הומניטרי וקראו: "אנחנו צריכים מזון, אנחנו צריכים קמח, סינוואר והנייה תתרחקו מעמנו גנבים". כמו כן, נשמעו גם קריאות נגד אוסאמה חמדאן, נציג חמאס בלבנון: "חמדאן צא מלבנון, העם הוא הקורבן, ברוח ודם נפדה אותך עזה".