בית החולים איכילוב בתל אביב עדכן הבוקר (שישי) כי מיכל לובנוב, אשתו של החטוף אלכס לובנוב ששבוי בידי החמאס בעזה כבר כמעט חמישה חודשים, ילדה בן. הרך הנולד הוא הילד השני במשפחה, ואח קטן לטום בן השנתיים. מהמרכז הרפואי נמסר: "מיכל והתינוק בריאים ומוקפים במשפחתם המצומצמת".

"בסוף החיים מנצחים": החקלאי ששכל את אשתו ובנו בבארי מביט קדימה
"פחדתי להיות רון ארד הבא": צעדת משפחות החטופים יצאה לדרך

אלכס נחטף מהמסיבה ברעים, שם עבד כמנהל הברים. הוא הצליח לתקשר עם משפחתו עד השעה 09:00 בבוקר ועדכן שהוא במנוסה. למיכל אשתו אמר שהוא ביער ושלא תדאג, ואז ניתק הקשר. מהעדויות ששמעה התברר שאלכס חילץ אנשים ורץ עם עוד 5 אנשים ביער בארי. הם ניצלו - אלכס נעלם. רק אחרי 18 ימים בהם הוגדר כנעדר הפך לחטוף, המשפחה לא קיבלה הסבר למה ההגדרה שונתה. אלכס נחטף בעוד מיכל הייתה בחודש הרביעי להריונה. 

כזכור, מוקדם יותר השבוע דיווח עיתון א-שרק אל-אווסט כי ההצעה האחרונה שהוגשה לחמאס באשר לעסקת החטופים המתהווה, לא מקובלת על הארגון, ושישנם חילוקי דעות בשתי סוגיות.

הסוגיה הראשונה הינה סוגיית נסיגת כוחות צה"ל והאזורים שבהם יתבססו הכוחות בשלב הראשון של ההסכם. הסוגיה השנייה נוגעת בחזרת הפליטים לצפון הרצועה ללא מגבלות, תנאים, ביקורת ובדיקה ביטחונית.

המקורות בחמאס הכחישו את הידיעות לגבי הסכם קרוב, אלא אם כן כוחות צה"ל ייסוגו באופן מלא מלב עזה ויפנו את הדרך שממנה שבים העקורים לצפון הרצועה, יסירו את כל המחסומים ויאפשרו חזרה ללא תנאים של הפליטים.