יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף הבוקר (שבת) את הפסקת עבודות הרכבת בכביש 1. "עבודות הרכבת בשבת הוגדרו על ידי גורמי המקצוע כפיקוח נפש והצלת חיי אדם", ציין והוסיף: "ביטולן בפעם השניה הן בגדר סיכון חיי אדם, פגיעה בכלכלה וכפייה דתית".

מה מצבו הבריאותי של סינוואר? בכיר בחמאס מגיב לשמועות
להצניח סיוע בעזה או באוקראינה? ביידן שוב התבלבל

העבודות על גשר הרכבת במסילת 431 החדשה היו אמורות להתחדש אתמול, לאחר שהמשטרה וחברת נתיבי ישראל הודיעו כי  מחלף ענבה בכביש 1 ייסגר למשך כמעט 24 שעות, זאת לצורך עבודות שיאפשרו את חיבור חלקי הגשר. 

עם זאת, העבודות נדחו לבסוף פעם נוספת. זמן קצר לפני הדחייה, נמסר מרכבת ישראל כי "בשעות האחרונות יש שיח ער לגבי עבודות בשבת בכביש מספר 1 בפרויקט מסילת 431. העבודות קיבלו את האישורים מכל הגורמים הרלוונטיים תוך שמירה על סטטוס קוו. העבודות הינן בגדר פיקוח נפש והצלת חיי אדם". 

\'\'כפייה דתית\'\' (צילום: נועם מושקוביץ')
\'\'כפייה דתית\'\' (צילום: נועם מושקוביץ')

פרויקט מסילת 431 צפוי לאפשר נסיעה נסיעה ישירה ברכבת מירושלים ומודיעין לאזור השפלה, הכוללת עצירות ברמלה ובראשון לציון, כמו גם תחנה חדשה שתוקם סמוך לאזור התעסוקה והמסחר במעוין שורק. תחילה, הפרויקט מתוכנן להיפתח ב-2028, זאת לאחר שהתכנון המקורי התייחס ל-2026. 

אתמול, זמן קצר לפני הדחייה הנוספת, בתנועה לאיכות השלטון בירכו על העבודות בשבת, שכאמור לא התבצעו לבסוף: "אנחנו שמחים לראות כי הדרישה שהפנינו לשרת התחבורה התקבלה. סגירת מחלף ענבה לתנועה תאפשר את ביצוע העבודות שהוקפאו זה מכבר בשל לחצים פוליטיים. מדובר בצעד ראשון חשוב בכיוון הנכון, שיאפשר התקדמות של פרויקט התחבורה הציבורית החשוב הזה. המתנה של חצי שנה גרמה כבר נזקים כלכליים ותחבורתיים משמעותיים שקשה יהיה לתקן, אולם אנו תקווה כי מכאן ואילך העבודה תיעשה ברציפות, ללא הפרעות נוספות, עד להפעלת קווי הרכבת כסדרם".