הבוקר (ראשון) שני מטחי רקטות כבדות שוגרו לעבר אזור הר מירון וזוהו סך הכול כ-35 שיגורים של חיזבאללה שחצו משטח לבנון לישראל. בחודשים האחרונים, חיזבאללה ניסה מספר פעמים לפגוע בבסיס יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר – במטרה לנסות לפגוע בכשירות הצבא ולשבש את תנועת המטוסים.

לאחר המטח לגליל אתמול, התושבים שלא פונו מספרים: "אנחנו אוכלוסייה כלואה"
פסימיות בלבנון: "הפסקת אש? משימה בלתי אפשרית כל עוד איראן במשחק"

בשל הקרבה של מועצה אזורית מרום הגליל והיישוב מירון לבסיס חיל האוויר – שמהווה יעד תקיפה אסטרטגי עבור חיזבאללה, תושבי האזור נאלצים לספוג לעיתים קרובות מטחי רקטות כבדים. גם נוכחות המבקרים הרבים שמגיעים בדרך כלל לקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון, שנחשב לבין המקומות הקדושים ביהדות, הצטמצמה באופן משמעותי. 

בהמשך לאירועים הבוקר, אמר ל-״מעריב״ חיים בולטון, תושב היישוב מירון כי ״אנו מופגזים בגלל הרפיסות של ממשלת ישראל, חווים תחושות קשות ביותר - וחשים שהצבא לא תוקף מספיק. נשמעו היום במירון 2 אזעקות תוך פיצוצים כבדים, המציאות הזו לא נעימה, והחוויה היום הייתה קשה מנשוא. בשל העובדה שהמרחב המוגן הקרוב ביותר לבית שלי הוא 100 מטר ממני וזמן ההתרעה הוא 30 שניות בלבד - אני לא מספיק להגיע למקלט, ואין לי דרך להגן על עצמי ועל ילדיי. בזמן האזעקה היום, פשוט רצתי לפרוזדור בבית, נשכבתי על הרצפה - ואמרתי תהילים״.

עוד מבקר וטוען שחסר מיגון באזור מגוריו: ״הרי ידעו תמיד בממשלה ובצבא שבאזור מירון יש יעד אסטרטגי שעלולים לנסות לפגוע בו, בדיוק כפי שקורה עכשיו, אך בכל זאת לא דאגו למיגון לתושבים באזור. רוב הבתים ביישוב שלנו הם ישנים מאוד - אז כך שאין בהם ממ״דים - ועד שאתה מספיק להגיע למקלט השכונתי - כבר מסתיימת האזעקה ונשמע הבום. מעבר לכך, גם באזור קבר הרשב״י אין מיגון - דבר שמסכן מאוד את מבקריו״, אומר ומציין כי ״נוכחות המבקרים בקבר ירדה לפחות ב-50 אחוזים מאז תחילת המתקפה על האזור״. 

בסיס היחידה במירון (צילום: דובר צה''ל)
בסיס היחידה במירון (צילום: דובר צה''ל)

״הכי קשה לי עם זה שיושב נסראללה עם שמלה בבונקר שלו - ומנהל את המדינה שלנו משם. צריך להפציץ אותו ולגמור את העניין, להחזיר את ההרתעה - ולהפציץ מהאוויר את חיזבאללה גם עד ביירות. אין שום מדינה אחרת בעולם כמו ישראל שמכילה את זה שיורים עליה טילים, אך אנחנו התרגלנו למדיניות ההכלה, לירי הרקטי על שדרות והעוטף באופן חופשי ויומיומי - עד ה-7 באוקטובר ועד לנקודה שבה אזרחים מהצפון והדרום נאלצו להפוך לעקורים במדינתם. זה רק מוכיח שהאזרחים נהפכו לדבר שולי במדינה הזאת״.

עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, הכוללת בין היתר את שטחי אזור מירון, התייחס למטחי הרקטות הכבדים ששוגרו הבוקר: ״חווינו הבוקר שוב מתקפה של עשרות טילים לעבר המועצה, לשמחתנו ללא נפגעים בנפש או ברכוש. יחד עם זאת אני חוזר ואומר, מדינת ישראל צריכה להתכונן טוב יותר לתרחיש הייחוס הכולל אלפי טילים ביום על הצפון ומעבר לו, אנחנו היום בחוסר של מיגון בעשרות אחוזים. במקום לבזבז את הזמן עד שתפתח המלחמה הגדולה בצפון, מדינת ישראל צריכה להתכונן לכך היטב ולהשלים את פערי המיגון שיש במועצה כולה. דיברתי על זה לא פעם ולא פעמיים, אני מקווה שהמסר יועבר לאנשים הרלוונטים - לפני שיקרה כאן אסון״, מתריע סופר.