מטען סיוע שסופק והוצנח לרצועת עזה נסחף בים והגיע לחופי תל אביב. על מנת למנוע סכנה לבעלי החיים בים ולרוחצים יצאו מתנדבי סיירת החוף לחלץ את המצנח שהפך למפגע.

כך המעסיקים יתמודדו עם רעידת האדמה במקום העבודה
לראשונה מאז השבת השחורה: תחנת רכבת שדרות תפתח ביום שני

סיירת החוף הוכשרה על ידי רשות הטבע והגנים להוצאת מפגעים מהים ושמירה על ערכי הטבע וניתוק פסולת מאלמוגים במפרץ אילת. המטען אותר מול חופי תל אביב במקרה במהלך סיור ימי שגרתי של ארגון הסיירת שכמעט ופגעו במשטח העץ בזמן הפלגה. צוות יחידת הצוללים של הארגון ביצעו חיתוך של מיתרי המצנח שנתפסו על תשתיות צינור תת מימי מול תחנת הכח רדינג והסירו את המפגע.

למצנח אף היה מחובר מכשיר ניווט אוטונומי שיודע לשלוט על צידוד המיתרים ולתמרן את המצנח ולנחות ברדיוס של 150 מטר מהקואורדינטה שאוזנה למחשב, דבר אשר לא לגמרי צלח ונפל בסופו של דבר לעומק הים.

מטען הסיוע שהגיע לחופי תל אביב (צילום: יובל בן פורת/סיירת החוף)
מטען הסיוע שהגיע לחופי תל אביב (צילום: יובל בן פורת/סיירת החוף)

מטען הסיוע שהגיע לחופי תל אביב (צילום: יובל בן פורת/סיירת החוף)
מטען הסיוע שהגיע לחופי תל אביב (צילום: יובל בן פורת/סיירת החוף)

מטען הסיוע שהגיע לחופי תל אביב (צילום: יובל בן פורת/סיירת החוף)
מטען הסיוע שהגיע לחופי תל אביב (צילום: יובל בן פורת/סיירת החוף)

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי הצטברות פסולת בים ובחופים מהווה בעיה גלובלית, ופוגעת בחופי העולם כולו. פסולת פלסטית בים (כגון חוטים, חבלים, שקים ושקיות) הינו הגורם השני בגודלו לפגיעה בצבי הים שלחופי ישראל.

מרבית הפסולת (בין 60-90%) המצויה בימים ובחופים היא פלסטיק, שכמעט ואינו מתכלה. בעלי חיים ועופות ימיים עלולים להסתבך בפרטי פסולת שונים, או להיפגע כתוצאה מאכילה שלהם. בעלי חיים צמודי קרקעית עלולים "להתכסות" בפסולת ולהיפגע מכך.