ברקע הדריכות לתגובה המסתמנת של איראן לחיסול הדרמטי בלב בדמשק בו נהרגו בכירים במשמרות המהפכה, דובר צה"ל העביר הערב (חמישי) מסר אזהרה לאיראן ואמר כי "חיזקנו כוננות של יחידות לוחמות כנדרש איפה שהיה צריך, המטוסים ערוכים להתקפה. כוחות צה"ל עושים את המיטב במערכי ההגנה והתקפה בכל הגבולות וערוכים למגוון תרחישים".

לא צריך להיכנס לפאניקה: בן כספית על הבדלי הכוחות בין ישראל לאיראן
הכתובת כבר על הקיר: ישראל בדרך למלחמה שעוד לא הכרנו

"ביממה האחרונה הפעלנו באופן יזום שבשי GPS, זה מסייע בנטרול חלק מהאיומים לכן הפעלנו אותם. מודעים שזה גורם לאי נוחות אך זה תורם. אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת, מתייחסים ברצינות לכל אמירה ואויב. ביממה האחרונה. טילים ששוגרו ממספר זירות - רובם מתוצרת איראן. למדינת ישראל יש הגנה במספר שכבות ומטוסים בשמיים. זה קורה כבר חצי שנה אבל כשצריך לעבות ולחדד עושים זאת. ממשיכים לנהל לחימה באחריות נמשיך לעדכן באופן שותף ושקוף", הוסיף.

זירת החיסול בדמשק (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)
זירת החיסול בדמשק (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)

בהמשך הדגיש תא"ל הגרי כי  אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. "נעדכן באופן מסודר ורשמי כפי שעשינו מתחילת המלחמה. ההתנהלות האחראית והמופתית שלכם היא זו שמאפשרת הצלת חיים. קורא לכם תמשיכו לנהוג באחריות".

כזכור, אתמול ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין, אמר בחדשות 12 כי לא יופתע אם איראן תשגר טילים ישירים לישראל וטען כי יתכן שחיזבאללה קיבל פקודה לפתוח במלחמה בדיוק ביום שישי האחרון של הרמדאן, כלומר מחר. בתוך כך, כוננות שיא בחיל האוויר בעקבות האפשרות לתגובה איראנית כבר בזמן הקרוב. הפרשן הצבאי של חדשות 13 אלון בן דוד אמר כי  בישראל מזהים שהאיראנים נחושים הפעם יותר מבקרים קודמים להגיב.