לוחצים לעסקה: אחרי שבמשך למעלה מ-200 ימים בהם מוחזקים יקיריהן בשבי חמאס בעזה, נראה כי משפחות החטופים, שהתנגדו עד לאחרונה לפרסומם של סרטונים שהופצו על ידי ארגון הטרור ושידרו אותות חיים מחטופים בתקשורת הישראלית - משנות גישה ומאפשרות את פרסומם.

טנק זיהה תזוזה במבנה וירה: תחקיר התקרית בה נהרגו שני לוחמים
לקראת הקיץ ובצל המלחמה: 4 מטוסי כיבוי יתגברו את מערך היחידה האווירית של המשטרה

עד כה ולאור הסכמת המשפחות שודרו מספר סרטונים ישנים של חטופים שהופצו בעבר וכעת המשפחות התירו את פרסומם, בהם הסרטון של אלעד קציר ז"ל שנרצח בשבי, סרטון של החטופה דניאל אלוני ששבה לביתה עם בתה אמיליה בת ה-6 לאחר 49 ימים בשבי, וקטע מסרטון של חיים פרי בן ה-80 שנחטף מביתו שבניר עוז. הסרטונים שודרו בתוכנית "אזור מלחמה" של רביב דרוקר בערוץ 13.

כרמית פלטי קציר, אחות של אלעד קציר ז"ל, בן קיבוץ ניר עוז שנחטף ב-7 באוקטובר, הוחזק ברצועה בידי הג'יהאד האסלאמי, צולם פעמיים בסרטונים שהופצו בידי ארגון הטרור, נרצח בשבי וגופתו נקברה בח'אן יונס וחולצה במבצע לילי, התייחסה לשינוי בקרב המשפחות. "אי אפשר להגיד על הכל 'טרור פסיכולוגי', כשכלפינו מופעל כל הזמן טרור פסיכולוגי. מבחינתי זאת הצוואה שהוא השאיר לנו. לא משאירים אף אחד מאחור", אמרה.

אלעד קציר מתוך סרטון החמאס (צילום: צילום מסך)
אלעד קציר מתוך סרטון החמאס (צילום: צילום מסך)

נועם פרי, בתו של חיים פרי, אמרה כי "כשהסרטון שוחרר זה היה שבוע או שבועיים אחרי שנגמרה העסקה הראשונה ועכשיו אנחנו צריכים להזכיר לאנשים שיש שם אנשים חיים. מרגישים חובה להראות ולהשמיע את קולותיהם, לשמוע את הקול". עוד הוסיפה, כי "נפגשנו עם ראש הממשלה מזמן. כנראה שאני צריכה להעביר מסרים אחרים כדי שאוכל להיפגש איתו".

סרטון החטוף הירש גולדברג פולין (צילום :דובר צה"ל)

מסתמן כי מה שהביא לשינוי בקרב משפחות החטופים הוא הסכמתם של בני משפחתו של החטוף הירש גולדברג-פולין לפרסם סרטון בו נראה בן ה-24 כאשר ידו השמאלית קטועה – זכר לפציעה הקשה שספג בזמן שנחטף מהמיגונית סמוך לקיבוץ רעים.

כזכור, משפחת גולדברג-פולין העבירה מסר באמצעות מטה החטופים לפיו היא מתירה את פרסומו של הסרטון שהפיץ חמאס, ולאור זאת פרסמו כלי התקשורת השונים בארץ את הסרטון.