נסרין יוסף, בת העדה הדרוזית שנבחרה כמועמדת להשיא משואה ביום העצמאות, הודיעה היום (ראשון) על החלטתה לוותר על מועמדותה להשיא משואה בטקס על רקע איומים על חייה ועל חיי משפחתה. בהודעה שפרסמה שרת התחבורה, מירי רגב, שעליה הוטלה האחריות על ניהול טקסי יום העצמאות השנה, מסרה בתגובה כי היא "מכבדת את ההחלטה". 

ביידן מנסה לאזן בין צרכיו: את סינוואר ונתניהו זה לא מעניין | דעה

בהודעתה כתבה יוסף, שהפגינה אומץ בלתי רגיל במהלך אירועי ה-7 באוקטובר, כי היא מבקשת להסיר את שמה מרשימת המועמדים להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב.

כזכור, ביום הטבח עזב איאד, בעלה של נסרין, את בני משפחתו וחבר לכיתת הכוננות של מושב יתד מיוזמתו תוך כדי שמפקדו מבקש ממנו לא לצאת. בתגובה השיב לו איאד: 'אני מעדיף למות עם מדי צה״ל ולא כמו עכבר בממ"ד'. נסרין, מיד נזכרה שהשכנה שלה לבד עם בנותיה והלכה להביא אותן כדי שישהו איתה בממ"ד שבביתה. במקביל, כיתת הכוננות ורבש"צ מושב יתד תפסו את המחבלים הראשונים, אזקו והביאו אותם ליד הבית של נסרין ואיאד. טלפון של אחד המחבלים צלצל ונסרין נתבקשה להיות המתורגמנית. מידע זה עזר לכיתת הכוננות למצוא מחבלים נוספים. למחרת צ״חי פינה את מושב יתד ומשפחת יוסף התפנתה לצפון ומשם התפנו לאילת.

הכנות לטקס הדלקת המשואות (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
הכנות לטקס הדלקת המשואות (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)


במכתבה הסבירה יוסף כי במשך שהייתה של משפחתה באילת, הסיפור התחיל להתפרסם בתקשורת. ערבים שזיהו אותה החלו לאיים עליה ואף תקפו אותה וקרעו שרשרת מגן דוד מצווארה. אי לכך ובנוסף לאיומים נוספים, כך לפי לשון ההודעה, "נסרין החליטה בכאב גדול להסיר את מועמדותה, על מנת שנפשה לא תיפגע מעבר למה שנפגעה מאירועי ה-7.10,  ובכך גם לשמור על בני משפחתה מכל איומי המדיה והתקשורת. נסרין ואיאד מודים מקרב לב על הכבוד שניתן להם לשאת משואה ולעמוד במקום שבו גיבורים ואנשי רוח גדולים עמדו".

השרה רגב הצטערה לשמוע על החלטתה של נסרין להסיר מועמדותה עקב איומים על חייה ועל חיי משפחתה. בהודעה מטעמה נמסר כי "השרה מכבדת את החלטתה וזאת בכדי למנוע מנסרין כאב נוסף מעבר למה שנפשה נפגעה ב-7 באוקטובר. השרה רגב גאה ומצדיעה לנסרין ואיאד על כך שסיכנו את חייהם על מנת להציל אזרחים אחרים. השיחה עם נסרין בה התבשרה על בחירתה להשאת משואה הייתה מרגשת במיוחד. השרה מאחלת לנסרין ומשפחתה רק טוב. השרה רגב ביקשה מהוועדה שתמליץ בפניה על מועמדים נוספים".

צה"ל פרסם תיעוד של הטבח של המחבלים (צילום :דובר צה"ל,באדיבות דובר צה"ל)