השנה, לקראת יום הזיכרון לחללי צה״ל ובעקבות מלחמת ״חרבות ברזל״, תירשם צפיפות מוגברת בבתי העלמין במהלך יום הזיכרון. מאות רבות של משפחות שכולות הצטרפו השנה למניין משפחות השכול במשרד הביטחון ביצעו עבודת מטה נרחבת ואף ביצעו פעולות הנדסיות בסמוך ובתוך בתי העלמין כדי לאפשר הגעה של רבבות.

המשפחות השכולות מודאגות: "חוששים מכאוס בבתי העלמין ביום הזיכרון"
ח"כ מהליכוד הציע להקציב זמן לשאלות המשפחות השכולות - והותקף בחריפות | צפו

אתמול (שבת), נקבע כי בהצהרה דרמטית ויוצאת דופן, יש להגביל את הכניסה של הציבור לטקסים. על פי משרד הביטחון, בשנה הקודמת, משטרת ישראל היא שאישרה מבחינה בטיחותית את קיום האירועים בכל אחד מבתי העלמין, כולל את תפוסת המשתתפים. השנה הודיעה משטרת ישראל כי לא יינתן אישור כאמור. ברקע הדברים, מסקנות דו"ח הוועדה הממלכתית לחקירת אסון מירון שפורסמו לאחרונה. בעקבות כך נדרש משרד הביטחון לקראת אירועי הזיכרון לקבוע הסדרי בטיחות ובהם נוסחה לתפוסה מירבית בבתי העלמין באירועי הזיכרון. 

יום הזיכרון, בית עלמין צבאי (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
יום הזיכרון, בית עלמין צבאי (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

המתווה שגובש מאפשר הגדלה של מספר המשתתפים בטקסים, ביחס לאירועים רבי משתתפים אחרים במדינה. עם זאת, בהתחשב באירועי ה- 7 באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל, שגבו את חייהם של מאות חיילי צה"ל ומשרתי כוחות הביטחון, צפוי השנה כאמור כי מספר גדול במיוחד של משתתפים בטקסי הזיכרון. 

יום הזיכרון, בית עלמין צבאי (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
יום הזיכרון, בית עלמין צבאי (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

״משרד הביטחון יפעל באחריות ובממלכתיות לאפשר את קיומם התקין של אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כבכל שנה, תוך מתן דגש מיוחד לביטחון ובטיחות המשתתפים בטקסים. המשרד השקיע ומשקיע את כל המשאבים הנדרשים כדי להבטיח את התנאים להגעה בטוחה של המשפחות השכולות לקבר יקיריהן ואת השתתפות הציבור הרחב בטקסי הזיכרון, ככל שהדבר יתאפשר״, כך נכתב בהודעת המשרד.