טקס יום הזיכרון ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים: במרכז הטקס - גבורתם של החיילות והחיילים העולים הבודדים אשר נפלו במלחמת חרבות ברזל. בהשתתפות הוריו של החייל הבודד נתנאל יאנג ז״ל מבריטניה, אשר עלו לישראל אחרי נפילת בנם.
 
יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג: ״החיילות והחיילים שהשאירו מאחור את משפחותיהם ועלו לבדם מכל רחבי העולם הם גיבורים שהגנו בגופם על המדינה האהובה שלנו. מסירותם היא ביטוי מובהק לאהבה ללא תנאי של יהודי התפוצות״.
 
הטקס יועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של הסוכנות היהודית לקהילות היהודיות ברחבי העולם בלינק:
https://the.jewishagency.org/live

כמדי שנה ייערך ביום הזיכרון ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים טקס לזכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה בארץ , אשר יוקדש גם לזכרם של היהודים שנרצחו בפעולות טרור ואנטישמיות בעולם.
 
הטקס ברחבת המוסדות הלאומיים מאורגן על ידי הסוכנות היהודית בהשתתפות של ההסתדרות הציונית העולמית, הקרן הקיימת לישראל, קרן היסוד, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) ומגבית קנדה. 
 
במרכז הטקס השנה יובא סיפורם של החיילות והחיילים הבודדים שעלו לבדם מרחבי תבל ונפלו במלחמת חרבות ברזל. מדי שנה משרתים במערך הסדיר והמילואים של צה״ל כ 3,000 חיילות וחיילים אשר עלו לבדם מכל העולם. על פי נתונים של הסוכנות היהודית מאז פרוץ המלחמה ב 7 באוקטובר נפלו 17 חיילות וחיילים עולים בודדים.
 
בטקס יישאו דברים שונטל וניקי יאנג, אמו ואביו של החייל הבודד נתנאל יאנג ז״ל, אשר נפל ב 7 באוקטובר במתקפת הפתע של חמאס. מייד לאחר נפילתו החליטו הוריו לעלות לישראל והם עלו מבריטניה כחודש וחצי אחרי נפילת בנם. עוד ישתתפו בטקס חיילות וחיילים בודדים שעלו ממדינות שונות, אשר יוקירו את זכר חבריהם שנפלו במלחמה. באירוע גם יובאו סיפוריהם של בני משפחות עובדי המוסדות הלאומיים שנפלו במלחמה ובפעולות טרור.

יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג ונציגי המשפחות השכולות, ידליקו את לפיד הזכרון לזכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות איבה בארץ ובעולם.
 
יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג: ״החיילות והחיילים שהשאירו מאחור את משפחותיהם ועלו לבדם מכל רחבי העולם הם גיבורים שהגנו בגופם על המדינה האהובה שלנו. מסירותם היא ביטוי מובהק לאהבה ללא תנאי של יהודי התפוצות״
 
הטקס ייערך במעמד יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג; יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל; יו"ר קק"ל יפעת עובדיה-לוסקי; סגן יו״ר הסוכנות היהודית ירון שביט; מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ; מנכ"לית JFNA בישראל בקי כספי; מנכ"לית מגבית קנדה שרה מאלי; יו"ר ארגון עובדי הסוכנות היהודית חנן מור; יו״ר תכנית ״כנפיים״ בישראל מירב מנדלבאום.