הציבור הישראלי מתוסכל מאד ומביע תחושות מיאוס וחוסר אמון כלפי הממשלה, כך עולה מניתוח מיוחד שערכה חברת המודיעין העסקי "באזילה" עבור מעריב.

אימם של האחים החטופים: "ראו אותם, היו איתם, אמרו לי שהם בסדר"
אלמה אברהם, ששוחררה מהשבי בסכנת חיים, שוחררה מבית החולים

מניטור וניתוח השיח במרשתת (אתרי חדשות, פורומים, טוויטר ורשתות חברתיות), ניתן להבין את דעות ותחושות הציבור הישראלי כלפי ישויות, אירועים ועסקים. במחקר בלעדי למעריב בדקנו על מה הציבור הישראלי כתב והגיב.

עיקר השיח התמקד במגעים סביב עסקה לשחרור החטופים, המבצע ברפיח והעברת ביקורת סביב המדיניות הממשלתית.

כשמנתחים את השיח על רה"מ בנימין נתניהו ניתן לזהות שיח עצום בהיקפו, פי 5 מגנץ ופי 20 מלפיד אך בשונה מהשיח הציבורי לגביהם, בכמעט כל שיח שלילי ניתן לזהות תשבחות לחיזוק רוחו. 

חשוב לציין ששיעור השיח השלילי לגביו העומד על 80% מכלל השיח אינו מגיע רק מהצד השמאלי במפה, וניכר שהתחושה שהכי מטרידה את הציבור היא שהוא לא מקבל החלטות לשום כיוון - לא בנושא עסקת החטופים ולא בנושא רפיח.

הטיעון המרכזי מהצד השמאלי: נתניהו פועל מתוך שיקולים אישיים ופוליטיים לשם שמירה על שלטונו, תוך הטלת ספק בכשירותו ואמינותו. טיעון מרכזי נוסף הוא הביקורת על כך שהוא פוגע עמוקות ביחסי החוץ של ישראל ומוביל את ישראל לבידוד מדיני. ישנה גם ביקורת חריפה מימין ומשמאל על כך שהוא אינו מקבל החלטות, בכללן שחרור החטופים וכניסה צבאית לרפיח.

 לילך קינן, מנכ"לית באזילה מציינת שלאור הכניסה לרפיח היא צופה שנראה בקרוב שינוי במדד האהדה שלו, לשבוע זה מדד האהדה כלפיו עומד על מינוס 9.

ניתוח השיח על גנץ מעלה שהוא סופג ביקורת חריפה מימין ומשמאל. השבחים היחידים לפועלו מגיעים מהצד הימני של המפה על רקע הישארותו בממשלה.

גנץ זוכה לגידול נאה בהיקף האזכורים בשיח בהשוואה למחקר הקודם אך עדיין משמעותית פחות מנתניהו, תוך שהוא ממשיך להתאפיין בשיעור שיח גבוה ברשתות החברתיות (75%).

עיקר הביקורת משמאל: הרוב המכריע של הביקורת סביב גנץ נובע מהישארותו בממשלה. חלק מהציבור, מתקשה למצוא לכך הצדקה על רקע הטענות על ביצועי הממשלה ואילו אחרים רואים בכך תמיכה וחיזוק של נתניהו ושלטונו.

עיקר הביקורת מימין: גנץ סופג ביקורת שלילית לא עניינית מתומכי נתניהו וממשלתו, שטוענים כי הוא "מנסה להפיל את הממשלה", "סוכן זר"  ו"פרוקסי של ביידן".