הדיון בעניין תפקידיו המרובים של ראש הממשלה, הגיע היום (שלישי) שוב אל פתחו של בג"ץ, לאחר שזה דן בו בעבר ופסק כי נתניהו לא יוכל לשמש בתפקיד שר הבריאות.



הבוקר התכנסו שוב שופטי בית המשפט, אשר דנו בעתירה של מפלגת יש עתיד, אשר הגישה גם את העתירה הקודמת וטוענת כי נתניהו, אשר מחזיק בארבעה משרדים פרט למשרד ראש הממשלה, לא יכול להחזיק בכזאת ריכוזיות.



על פי הדיון, נדמה כי הרכב השופטים לא מתכוון להיעתר לבקשה, שכן שלושה מתוך השופטים סברו במהלך הדיון כי לא מדובר באיזו עבירה על החוק, אלא משהו שניתן לעבוד איתו במסגרת החוק. מי שהתנגד לעניין הוא השופט חנן מלצר, שתהה האם ראש הממשלה יכול להיות בעצם בכל התפקידים, הכוונה לשמש כממשלה שלמה. 



מנגד ציין השופט ניל הנדל כי בחוק "לא נכתב באופן מובהק שראש הממשלה לא יכול להיות גם שר", אך לכך הגיב מלצר ואמר: "החוק לא כל כך ברור ומסודר. אנחנו לא מביעים עמדה, אלא רוצים לדעת איך אתם מתמודדים עם המחלוקת". לאחר מכן הובאו דוגמאות מהעבר לפיהן גם ראשי ממשלה כמו בן גוריון ורבין שימשו במספר תפקידים, וכי המצב הזה קיים כבר במשך שנים.
 
השופט חנן מלצר שוב הגיב לעניין ואמר כי "לפי העמדה הזאת, ראש הממשלה יכול להיות כל השרים. כתוב בחוק היסוד ששר יהיה אחראי כלפי ראש הממשלה. אז אם רק הממשלה הוא גם שר, איך הוא יהיה אחראי בפני עצמו? יש פה ניגוד עניינים בחוק". נציגת המדינה הגיבה על כך ואמרה כי  "לפי החוק, גם ילד יכול להיות שר". על כך הגיב השופט ואמר: "את טועה, רק מגיל 20 אפשר להיות שופטים בישראל".