פרשת רצח משפחת דוואבשה: "רוצחים" ו"אללה וואכבר", קראו היום (רביעי) בני משפחת דוואבשה לעבר בני משפחתו של עמירם בן אוליאל וקטין נוסף, הנאשמים ברצח ההורים ריהאם וסעד דוואבשה ובנם הפעוט עלי בכפר דומא. המהומה פרצה מחוץ לאולם בית המשפט המחוזי בלוד, שם התקיים דיון בדלתיים סגורות בהקראת כתב האישום. "אתם רק מראים שאתם המחבלים כאן", השיבה להם אוריאן אוריאל, אשתו של הנאשם המרכזי.

מאבטחי משמר בתי המשפט הפרידו בין הנצים, ביניהם עשרות תומכים שבאו להביע הזדהות עם משפחת דוואבשה. מחוץ לבית המשפט נשאו כמה מהם שלטים, שעליהם נכתב "ריהאם, סעד, עלי – דם דוואבשה צועק מן האדמה!" חוסיין, אביה של ריהאם וסבו של הפעוט שנרצח, אמר למעריב אחרי הדיון: כי "הנאשם צחק לכל אורך הדיון. כאילו הוא מבקש לקבל 'לייקים'. בן אדם רוצח את בני ונתנו לו לצחוק עליי". לדבריו, "קשה לבן אדם לראות את רוצחי המשפחה שלו, אבל אני מתכוון להגיע לכל הדיונים".


"שיעור האזרחות מספר אחת"

המשפט כולו מתנהל בדלתיים סגורות, הן בשל העובדה שאחד הנאשמים הוא קטין, שפרטיו אסורים בפרסום, והן בשל השב"כ, אשר הותיר חלקים מפרטי החקירה חסויים. חבר הכנסת באסל גטאס (בל"ד), שהגיע לתמוך במשפחת דוואבשה, אמר כי על משפט שכזה להיות פתוח לציבור. "זה צריך להיות שיעור האזרחות מספר אחת. כולם צריכים להיות מודעים למה שקורה בפנים, זה משפט עם חשיבות ציבורית רבה מאד, של מי שעשה את המעשה הנפשע ביותר, פשע של ניאו נאצים".



רצח בני משפחת דוואבשה היה אכזרי במיוחד. ב-31.7.2015 הוצתו בכפר דומא שני בתים ועל קירותיהם נכתב "נקמה" ו"יחי מלך המשיח". באחד הבתים ישנו באותה העת בני משפחת דוואבשה. כתוצאה מההצתה, נשרף למוות עלי דוואבשה בן השנה וחצי, אב ואם המשפחה סעד וריהאם נפצעו פצעים אנושים ומתו מפצעיהם מאוחר יותר. אחמד, ילד נוסף למשפחה כבן ארבע וחצי, נפצע קשה מאוד ונמצא כיום בשיקום.



בתום חקירה מורכבת, במסגרתה החקירה נעצרו עשרות חשודים, בגירים וקטינים, בתחילת ינואר הוגש כתב אישום נגד עמירם בן אוליאל, בן 31 מירושלים ונגד נער בן 17. בן אוליאל נאשם בשלוש עבירות רצח, שתי עבירות ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. הנער מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, שישה אישומים של עבירות הצתה, עבירות רבות של היזק בזדון ממניע גזעני ועלבון דת ממניע גזעני.