תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה והצפון תושבת בימים חמישי ושישי השבוע לשני הכיוונים, בשל עבודות תשתית שתבצע רכבת ישראל.
 
תנועת הרכבות תתנהל רק בין בית יהושע ותחנת האוניברסיטה בתל אביב. באותה עת, בקו מבית שמש וירושלים, הרכבות יגיעו רק עד תחנת ההגנה בתל אביב.
 
ברכבת ישראל הסבירו שההשבתה תיעשה לצורך עבודות תשתית, לקראת חיבור קווי הרכבת החדשים לרשת המסילות הארצית - פירוק של מסילות באורך של כ־540 מטר, הנחה של כ־530 מטר מסילה חדשה והתקנת מערכת איתות חדשה.
 

העבודות נועדו לחבר בין קו הרכבת מהוד השרון, דרך רעננה להרצליה ומשם למסילת החוף. כמו כן, תתבצע הכנת התשתיות לתחנה הסופית של הקו המהיר בין ירושלים והרצליה, וזאת באמצעות הכפלת מספר המסילות בקטע זה משתיים לארבע.
 
הנהלת הרכבת הודיעה שתפצה נוסעים שרכשו כרטיס חופשי חודשי לאחת מהתחנות שלא יבוצע ממנה שירות ישיר לתל אביב. הפיצוי יינתן באמצעות הארכת תוקף הכרטיס ביומיים.
 
משרד התחבורה נערך לקראת השינויים, ויתגבר את תעבורת האוטובוסים ביומיים הללו. כך גם משרד הביטחון, שיידרש לתת מענה לאלפי החיילים החוזרים מהבסיסים לחופשת סוף שבוע. 
 
עם זאת, הצפי הוא לעומסי תנועה כבדים, לנוכח הצורך לגייס מאות אוטובוסים ונהגים שיקלטו את קיבולת הנוסעים בקו ת"א־חיפה, הנחשב לעמוס ביותר.
“אני חושש מקטסטרופה”, הודה אתמול יו”ר ארגון נוסעי תחבורה ציבורית "בדרך שלנו", איתי חיים. “חשוב מאוד שמשרדי הביטחון והתחבורה ייערכו מבעוד מועד ויפרסמו את החלופות. אחרת חיילים ואזרחים עלולים להיתקע זמן ממושך בתחנות האוטובוסים”.
 
חיים הזכיר שבאוטובוסים בין־עירוניים מותר להסיע בעמידה עד עשרה נוסעים. “עלולה להיווצר מצוקה קשה כאשר אוטובוסים לא יוכלו לקלוט נוסעים, והם עלולים להמתין שעה־שעתיים עד שיזכו לעלות לאוטובוס”. החשש הוא גם מפני הגברת עומסי התנועה בכבישים, לנוכח מעבר של נוסעים לנסיעה בכלי רכב פרטיים. 
 
“אני לא מבין מדוע לא מבצעים את העבודות רק בשעות הערב ובימים פחות עמוסים”, התלוננה נוסעת. “אולי עדיף לקחת יום חופש ולא להיתקע בתחנות האוטובוס”.
 
בדוברות רכבת ישראל דחו את הטענות והבהירו שלא היה אפשר לבצע את העבודות בימים אחרים והן יתבצעו גם במהלך השבת, לאחר שהתקבל לכך אישור עבודה מיוחד. זאת כדי לחדש את תנועת הרכבות כבר במוצאי שבת. עוד טענו ברכבת, שאם העבודות היו מתבצעות באמצע השבוע, הן היו נמשכות שלושה ימי עבודה והשיבושים היו קשים עוד יותר.
 
מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה: “רכבת ישראל נערכת לחיבור הפרויקטים הרכבתיים הגדולים לרשת מסילות הרכבת הארצית - רכבת השרון והקו המהיר לירושלים. קווי הרכבת החדשים הם חלק משמעותי מתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל וצפויים לשרת מאות אלפי לקוחות חדשים מדי יום”, ציינו עוד ברכבת.
 
רכבת ישראל ממליצה ללקוחותיה להתעדכן בפירוט השינויים באתר רכבת ישראל, בפייסבוק או במוקד שירות הלקוחות בטלפון 5770*.